loading...
درب هوشمند
javad ganji بازدید : 55 چهارشنبه 16 فروردین 1402 نظرات (0)

تاکنون کارهای زیادی با ChatGPT انجام شده است، اما اجرای ایده‌های خلاقانه با این چت‌بات همچنان ادامه دارد. به‌تازگی یوتوبری توانسته است هوش مصنوعی شرکت OpenAI را به تولید شماره سریال فعال‌سازی ویندوز 95 وادار کند و این شماره سریال با موفقیت سیستم‌عامل مایکروسافت را فعال کرده است.

یوتوبری به‌ نام Enderman می‌گوید اگر به‌طور مستقیم از ChatGPT بخواهید به شما سریال فعال‌سازی ویندوز بدهد، این کار را نمی‌کند؛ چون این هوش مصنوعی برای انجام این کارها ساخته نشده است. بااین‌حال، او از طریق یک فرمان متفاوت موفق شده است تا برای ویندوز 95 کلید فعال‌سازی سالم تولید کند.

ChatGPT با دریافت فرمول توانست سریال فعال‌سازی ویندوز 95 را بسازد

Enderman می‌گوید دلیل انتخاب ویندوز 95 این بوده است که این سیستم‌عامل از یک الگوریتم شناخته‌شده برای تولید این کلیدها استفاده می‌کند. به‌علاوه، قالب کلیدهای این نسخه به‌اندازه برخی از نسخه‌های جدیدتر پیچیده نیست. ویندوز 95 درواقع مجموعه‌ای از اعداد و حروف را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد تا یک کد 20 نویسه‌ای بسازد.

تولید این شماره سریال به‌خودی‌خود کار چندان دشواری نیست، چون فرمول آن مشخص است، اما Enderman می‌گوید توضیح‌دادن آن به ChatGPT کار سختی بوده است. همچنین این کار باید به‌گونه‌ای انجام می‌شد که الگوریتم در تولید پاسخ دچار اشتباه نشود.

ChatGPT به‌عنوان یک مدل زبانی بزرگ می‌تواند با زبان طبیعی محتوا تولید کند. البته این نرم‌افزار هنوز با چالش‌هایی روبه‌رو است و الگوریتم آن گاهی اوقات نمی‌تواند خروجی‌های درستی را به دست کاربر برساند. بااین‌حال، تولید یک کلید فعال‌سازی شبیه به انجام یک محاسبه ریاضی است و ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند عملکرد بهتری در انجام این کارها داشته باشند.

برای مشاهده دستوراتی که Enderman به ChatGPT داده است، باید ویدیوی کامل او را ببینید. نکته‌ای که از این ویدیو قابل دریافت است، اهمیت ارائه ورودی‌های صحیح و دقیق به مدل‌های هوش مصنوعی است. به‌ عبارت دیگر، این مثال نشان می‌دهد که اگر سؤالات درستی از این چت‌بات بپرسید و درخواست‌های دقیقی از آن داشته باشید، می‌توانید پاسخ‌های بهتری دریافت کنید.

منبع: https://digiato.com/article/2023/04/04/chatgpt-tricked-to-produce-windows-95-activation-key

javad ganji بازدید : 66 چهارشنبه 07 دی 1401 نظرات (0)

ظاهراً مدیرعامل گوگل «کارگروه‌های متعددی در داخل شرکت را برای پاسخ به تهدیدی که ChatGPT ایجاد می‌کند، تغییر داده است.»

گوگل در «وضعیت فوق‌العاده» قرار دارد و با اختصاص بخش‌های مختلفی برای «کمک به توسعه و انتشار نمونه‌های اولیه و محصولات هوش مصنوعی»، قصد دارد تا با ChatGPT مقابله کند.

ChatGPT در‌حال‌حاضر معروف‌ترین نمونه فناوری هوش مصنوعی است که می‌تواند مستقیماً به سؤالات کاربران به‌صورت مکالمه پاسخ دهد. به گفته نیویورک تایمز، گوگل با این موضوع به‌طور جدی برخورد می‌کند و مدیریت آن یک «کد قرمز» یا وضعیت فوق‌العاده در این زمینه اعلام کرده است. براساس این گزارش، «سوندار پیچای»، مدیرعامل گوگل «کارگروه‌های متعددی در داخل شرکت را برای پاسخ به تهدیدی که ChatGPT ایجاد می‌کند، تغییر داده است.»

این موضوع شامل «ساخت محصولات هوش مصنوعی می‌شود که می‌توانند آثار هنری و سایر تصاویر را خلق کنند». در این زمینه، گوگل قبلاً از هوش مصنوعی Imagen که رقیب DALL-E محسوب می‌شود، رونمایی کرده بود.

بنابراین احتمالاً در نمایشگاه I/O 2023 جزئیات بیشتری درباره برنامه جدید غول موتور جستجو بشنویم که البته مشخص نیست در آن زمان محصولات جدید معرفی خواهند شد یا خیر. برنامه‌های فعلی شامل ارائه فناوری چت LaMDA این شرکت به‌عنوان یک پیشنهاد ابری برای اشخاص ثالث می‌شود.

با‌این‌حال، این شرکت باید این موضوع را در نظر بگیرد که اگر مردم و کاربران ترجیح می‌دهند که برای پاسخگویی با یک ربات صحبت کنند، این فناوری چگونه می‌تواند به‌طور جدی کسب‌و‌کار جستجو و تبلیغات آن را بهبود بخشید؛ چیزی که گوگل به‌عنوان یک نیاز یا اولویت کاربر در‌حال رشد روی آن تأکید دارد.

منبع: https://digiato.com/article/2022/12/22/google-code-red-chatgpt

javad ganji بازدید : 49 یکشنبه 20 آذر 1401 نظرات (0)

 

درب سکشنال یک مورد ایده آل و بسیار مطلوب بوده که خلال سهولت در به کار گیری، دارنده چگونگی دلخواه و نمای ظاهری فوق العاده و دارای انسجام با نمای ساختمان نیز میباشد .درب سکشنال پارکینگی که بعضی به خطا به آن درب کرکره سکشنال نیز میگویند دارنده بالاترین استانداردهای روز امریکا و اروپا بوده و جزو امروزی ترین درب های اتومات اکنون حاضر است که هم از حیث چگونگی و هم از حیث زیبایی شایسته ترین گزینش جهت اتوماسیون درب ورودی پارکینگ ساختمان ها محسوب می‌گردد.

درب پارکینگ زیرسقفی در اروپا و ایالات متحده بیشتر به اسم درب گاراژی دارای اسم و رسم میباشد . درب بالارونده سکشنال در مجموع بسته به اندازه محل قرارگیری درب ، از یکسری پنل درب سکشنال تشکیل‌شده میباشد . درب پارکینگ تحت سقفی ایگادُر در طرح ها و رنگ های متنوع ، با ارتفاع و پهنا معلوم که روی هم قرار می‌گیرد . بوسیله فنربندی خاص و یراق آلات در سکشنال در مسیر مشخصی در باطن ریل های فولادی جنبش می‎ نماید . جنبش درب زیرسقفی سکشنال به وسیله موتور سکشنال پارکینگی گشوده و اعمال میگرددهمگی موردها مذکور با اعتنا به نوع درب صنعتی سکشنال و یا این که درب پارکینگی سکشنال تغییر تحول خواهد کرد.
کارایی خاص درب سکشنال سبب ساز می‌گردد که به یاری فنربندی و ریل های منحصر به فرد، درب در فضای ذیل سقف انباشته شده و وسعت و فضای بسیار پاره ای از پارکینگ را بگیرد و این گشوده وبسته شدن سریع و بی سر و صدا شکل میگیرد. به همین عامل به در سکشنال درب زیرسقفی نیز میگویند.

سیستم این نوع درب پارکینگی دارنده رشته آوری ضد سقوط (anti drop) نیز بوده که در صورتیکه فنرها و کابل ها فعالیت نکنند ، از سقوط درب و صدمات جانی و مالی احتمالی ناشی از آن خودداری نمایدآحاد فضای فضا درب های اتومات سکشنال طوری آب بندی شده تا از ورود گرد و غبار و حشرات موذی به فضای درون پارکینگ پرهیز کند.

مهم‌ترین خصوصیت درب سکشنال این میباشد که فضای پاره ای از پارکینگ را اشغال می نمایند و در واقعیت از فضای سقف پارکینگ جهت عملیات گشوده و مسدود شدن خویش به کار گیری می کند و بدین ترتیب پهنا اثرگذار و قابل به کار گیری برای عبور خودرو به بیشترین موقعیت ممکن میرسدهمینطور این قابلیت و امکان برای شما مهیا می شود که اتومبیل خویش را در مجاورت ترین موقعیت ممکن به درب پارک نمائید.
همینطور درب سکشنال ایگادر مجهز به چشمی فتوسل خطی بوده که در طول 50 الی 60 سانتی متری از کف نصب می گردد که در شکل عبور عابر پیاده یا این که توقف اتومبیل در تحت درب، اگر که درب در حالا مسدود شدن باشد؛ سریعا متوقف شده و به طور عقب گرد فعالیت می نمایدهمینطور ضمن سیستم فتوسل در درب های سکشنال صنعتی، موتورها دارنده سیستم هوشمند Encoder میباشند که در شکل لمس هر نوع بازدارنده بوسیله پنل انتهایی درب به طور هوشمند متوقف شده و به موقعیت عقب گرد کار می نماید تا بتواند امنیت و سالم شما و خودروی شما‌را ضمانت کند.
ساندویچ پنل درب سکشنال از دو لایه ورق فـولاد گالوانیزه همـراه بـا فوم پلی اورتـان عایق ، به ضخامت 40 میلیمتر ساخته شده میباشد. ضخامت ورق های فولادی که در دو طرف پنل به کارگیری می‌گردد، 4 تا 6 دهم میلیمتر میباشد .سطح بیرونی آن تـوسط رنگ پـودری الکـتروستاتیک پوشانده شـده و مابین این ورق های فولادی از فوم پلی اورتان با دانسیته بالا تشکیل شده که سبب استحـکام و ماندگاری فرآورده میگردد.

بسته به توصیه و ذوق مشتری از گونه های پنل ها می اقتدار در خط ساخت به کار گرفتطول پنل ها عموما 45 و 50 و 55 و 61 سانتی متر بوده و پهنا پنل ها با اعتنا به نوع توصیه قابل تغییر تحول میباشد .
اگرچه شما از نمای خارج صرفا صورت پنلهای درب سکشنال پارکینگی را رویت میکنید اما یک درب ، متشکل از حدود 40 بخش میباشد.که با یاری هم سبب گشوده و مسدود شدن درب خود کار سکشنال تحت سقفی می‌شود.

با دقت به نوع دربهای برقی سکشنال ، مسیر گشوده و مسدود شدن درب به طور عمودی و افقی ( 90درجه ) ، عمودی ، شیبدار میباشد .در ایـن حـالت کمترین فضـای ممکن اشغال گردیده و بیشتر فضـای پارکینگ و یا این که کارگاه در اختـیار شـما قرار می گیـرد. همینطور دور و اطراف درب خودکار سکشنال پارکینگی با لاستیک های منحصر پوشانده می گردد .این آیتم ورودی درب را تماما هوابند کرده و از ورود گرد و غبار به فضای درون نیز پرهیز می نماید.
javad ganji بازدید : 55 یکشنبه 15 آبان 1401 نظرات (0)

شیائومی از یک تلویزیون غول‌پیکر جدید به نام ردمی X86 رونمایی کرده که از بدنه فلزی و رزولوشن 4K بهره می‌برد. این تلویزیون از فناوری MEMC و 1 میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند و همچنین نسبت نمایشگر به بدنه آن به 97 درصد می‌رسد.

مشخصات تلویزیون ردمی X86 شیائومی

شیائومی برای این تلویزیون هوشمندش از پورت‌های USB 3.0 ،USB 2.0، دو پورت HDMI 2.0 و وای‌فای دو بانده استفاده کرده است. این تلویزیون از دو اسپیکر 10 واتی بهره می‌برد و به بدنه فلزی مجهز شده است. همچنین دارای دستیار صوتی XiaoAI است تا بتوان با دستورهای صوتی هم آن را کنترل کرد.

این تلویزیون غول‌پیکر از یک پردازنده با چهار هسته Cortex-A55 و پردازشگر گرافیکی Mali-G52 MC1 بهره می‌برد و تنها در یک پیکربندی با 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار می‌‎شود. این تلویزیون هوشمند از DTS-HD و دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند، اما خبری از دالبی ویژن یا +HDR10 در آن نیست.

این تلویزیون ردمی هم اکنون برای پیش فروش در چین عرضه شده و 692 دلار قیمت دارد، البته قیمت اصلی این تلویزیون پس از پایان پیش فروش، به 733 دلار افزایش می‌یابد. در حال حاضر اطلاعی از امکان عرضه جهانی این محصول نداریم.

منبع:

https://digiato.com/article/2022/10/29/xiaomi-launches-redmi-smart-tv-x86

javad ganji بازدید : 58 سه شنبه 29 شهریور 1401 نظرات (0)

تصویر زنی که انگار به طور مستقیم از کابوس‌های شبانه ما بیرون آمده، به شکل عجیبی در خروجی‌های یک هوش مصنوعی ساخت تصویر تکرار می‌شود.

ترند سیستم‌های هوش مصنوعی سازنده تصویر ادامه دارد و کاربران مدام چیزهای مختلف را با آن امتحان می‌کنند. حالا برای اولین بار شاهد خلق یک «کریپتید» (Cryptid) در این فضا هستیم: زنی میانسال با چهره‌ای ترسناک و آزاردهنده که مدام در تصاویر ساخت یک الگوریتم AI ظاهر می‌شود.

این زن عجیب و هراس‌انگیز که Loab نام گرفته، اولین بار به‌صورت تصادفی از طریق فرمان‌های بار منفی ساخته شد، اما حتی زمانی که کاربر سازنده از هوش مصنوعی خواست تا تصویر را از سوژه قبلی دور کند، باز هم در خروجی همین زن دیده شد. فرمان بار منفی به فرمانی گفته می‌شود که در آن از سیستم می‌خواهیم اثر نهایی بیشترین فاصله ممکن را با درخواست کاربر داشته باشد.

Loab در آواتارLoab در آواتار

سازنده Loab هنرمندی با نام مستعار Supercomposite است که ابتدا سعی داشت از طریق یک فرمان منفی تصویر «مارلون براندو» را بسازد. خروجی این فرمان تصویری شبیه لوگوی یک شرکت خیالی موسوم به DIGITA PNTICS بود. او فکر می‌کرد که طبیعتا حالا اگر این لوگو را منفی کند، باید به تصویر براندو برسد. اما در عوض تصویر زن آزاردیده و ترسناکی را دریافت کرد که می‌تواند بخشی از کابوس شب‌های شما باشد.

ولی ماجرا به همین‌جا ختم نشد. Supercomposite در ادامه از تصویر خود Loab در ترکیب با تصویر فشرده یک تونل شیشه‌ای که اطراف آن پر از فرشته بود، استفاده کرد. نتیجه این بود که چهره این زن حتی واضح‌تر شد. سپس او بارها و بارها ترکیب‌های مختلف را امتحان کرد و دوباره چهره همین زن را در خروجی کارها دید.

زن Loab
کریپتید هوش مصنوعی
زن Loab
کریپتید هوش مصنوعی
زن Loab

اکثر چهره‌ها در ترکیب با سوژه‌های دیگر محو می‌شوند، اما Loab توانست در اکثر خروجی‌ها مشخصه‌های کلیدی خود را حفظ کند. این کاربر می‌گوید حتی زمانی که او بالاخره ناپدید می‌شد، دوباره به نحوی در خروجی‌های بعدی به وجود می‌آمد. Supercomposite که البته آشنایی خوبی با این سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی دارد، می‌گوید دقیقا نمی‌داند که چه اتفاقی دارد می‌افتد.

ظاهرا این هوش مصنوعی که او از افشای نامش خودداری کرده، دست به خلق اولین کریپتید این حوزه نوظهور زده است. کریپتید به موجودات عجیبی مثل پاگنده گفته می‌شود که از نظر علمی، منطقی و قابل اثبات نیستند، اما در تصاویر متعددی دیده شده‌اند.

اگر دوست داشتید می‌توانید این مطلب را با دوستان‌تان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

منبع:

https://digiato.com/article/2022/09/10/this-weird-women-repeatedly-appears-in-image-generating-ai

javad ganji بازدید : 65 یکشنبه 13 شهریور 1401 نظرات (0)

شرکت چینی NetDragon Websoft، خانم «تانگ یو» را که در واقع رباتی متاورسی است، به عنوان مدیرعامل شرکت برای نظارت بر فعالیت‌ها معرفی کرد. این ربات زن، اولین مدیرعامل متاورسی انسان‌نمای جهان است که به جای آنکه در رگ‌هایش خون جاری باشد، با کدهای دیجیتالی کار می‌کند.

شرکت بازی‌های ویدیویی چینی NetDragon در سال 1999 کار خود را آغاز کرد و به عنوان توسعه‌دهنده بازی‌های آنلاین در چین شناخته می‌شود که در سال 2013 موفق شد پلتفرمی را به ارزش 1.9 میلیارد دلار به بایدو بفروشد. حالا این شرکت چینی تصمیم گرفته ربات زن به نام خانم تانگ یو را به عنوان مدیرعامل خود معرفی کند.

اولین مدیرعامل رباتی جهان

این ربات زن که در واقع نوعی هوش مصنوعی است، برای شروع به سازماندهی امور می‌پردازد. دکتر «دژیان لیو»، مدیر شرکت چینی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که NetDragon به آینده هوش مصنوعی برای مدیریت بر شرکت خوشبین و البته تا حدی هیجان‌زده است. معرفی یک ربات زن به عنوان مدیرعامل حتی برای برخی مدیران جدید شرکت نیز موضوعی متفاوت و عجیب به نظر می‌رسد.

در واقع استفاده از هوش مصنوعی برای رده‌های مدیریتی موضوع بسیار جدیدی است و NetDragon امیدوار است چنین رویکردی بتواند به بهره‌وری بیشتر و اثربخشی بالاتر مجموعه کمک کند. انتظار می‌رود این انتصاب باعث بهبود کیفیت و بهینه‌سازی گردش کار شرکت NetDragon  شود. همچنین به نظر می‌رسد معرفی این ربات به عنوان مدیرعامل شرکت بخشی از تلاش NetDragon برای استفاده از متاورس در فضای کاری است.

این ربات مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند به صورت بلادرنگ در مورد وضعیت سازمان تصمیم‌گیری کند و تجزیه و تحلیل‌های لازم را به سرعت ارائه دهد. علاوه بر این، این ربات می‌تواند با الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، نقش مهمی در مدیریت ریسک داشته باشد.

هدف NetDragon بهبود سیستم عملکرد شرکت است و امیدوار است که ربات مدیرعامل بتواند چنین فرآیندی را بهبود ببخشد.

منبع:

https://digiato.com/topic/tech

javad ganji بازدید : 62 یکشنبه 06 شهریور 1401 نظرات (0)

شرکت دلوریان موتور (DeLorean Motor) قبلا با عرضه خودروی برقی Alpha5 EV رویای عاشقان خودرو برای احیای خاطرات ارزشمند فیلم‌های «بازگشت به آینده» برآورده کرده بود. اما این شرکت خودروسازی آمریکایی به این خودرو بسنده نکرد و دو خودروی مفهومی دیگر به نمایش گذاشت: یکی از آنها کوپه جدیدی به نام Alpha5 Plasmatail 2024 متعلق به آینده نزدیک است و دیگری یک آفرود شگفت‌انگیز به نام DELOREAN OMEGA 2040 (امگا ۲۰۴۰) برای دنیای پسا آخرالزمانی که در سال ۲۰۴۰ اتفاق می افتد.

 

این دو خودروی مفهومی در مراسم افتتاحیه DeLorean House “A Glimpse Into The Future” در هفته خودروسازی Pebble Beach 2022 به نمایش درآمدند.

 

خودروی مفهومی Omega 2040؛ خیلی فراتر از زمان حال

خودروی مفهومی Omega 2040 به سبک باجا با طراحی لانه زنبوری در استانداردهای سال ۲۰۲۲ ساخته شده است. البته به هیچ وجه به واقعیت نزدیک نیست. اما ما در مورد سال ۲۰۴۰ صحبت می کنیم نه زمان حال!

این خودروی الکتریکی برای مسیرهای خارج از جاده یا آفرود طراحی شده است. شاید امگا ۲۰۴۰ برای یک توپوگرافی و شرایط جوی و خشکسالی ناشی از اقدامات انسانی کاملاً تغییر طراحی شده باشد. خودروی DeLorean چیزی فراتر از طراحی سنتی خودرو به شمار می رود.

به نظر می رسد نیمه پایینی این وسیله نقلیه دو نفره، یعنی به طور دقیق چرخ ها و شاسی، ترکیبی از کامیون مسابقه و ماه‌نورد باشد. انگار ارتفاع بلند سواری و چرخ‌های درشت با آن رینگ‌های عجیب برای دنیایی پسا آخرالزمانی ساخته شده‌اند.

سیستم فنربندی مستقل در هر چهار چرخ بدون هیچ شکی به عملکرد بالای آن اشاره دارد. وقتی اسم شرکت دلوریان به میان می آید، این طراحی خیره کننده تعجب آور نیست زیرا آنها به ایجاد خودروهای آینده‌گرایانه عادت دارند.

چراغ‌های جلو و عقب در امگا ۲۰۴۰ شگفت‌ انگیزترین بخش طراحی‌ هستند  که می توانید در خودروی چهار چرخ مشاهده کنید.

جلوپنجره با مجموعه ای از پنل های خورشیدی لانه زنبوری شکل روی شیشه پانوراما تا سمت عقب پایین می آید. به طور کلی، امگا ۲۰۴۰ طراحی آیرودینامیکی برای کارایی پیشرانه یک خودروی برقی است.

اسپویلر یا باله های مستحکمی که هم در جلو و هم در عقب به سمت طرفین بدنه کشیده شده است، پویایی را به مفهوم این خودروی برقی اضافه می کنند.

منبع:

https://rooziato.com/1401414523/%d8%a7%d9%85%da%af%d8%a7-2040-%d8%9b-%db%8c%da%a9-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c-%d9%85%d9%81%d9%87%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%82%db%8c-%d9%85%d8%ae%d8%b5%d9%88%d8%b5-%d8%a2%d9%81/

javad ganji بازدید : 56 شنبه 05 شهریور 1401 نظرات (0)

سامسونگ با همکاری بنیاد بیل و ملیندا گیتس، بعد از چند سال تحقق و توسعه درنهایت نمونه اولیه توالت نوآورانه جدیدی را که می‌تواند فضولات انسانی را بازیافت کند، ساخت. به گفته سامسونگ، در این توالت، مدفوع انسان‌ خشک شده و به خاکستر تبدیل می‌شود و ادرار نیز از طریق یک فرآیند بیولوژیکی تصفیه می‌شود.

این توالت برای مصارف خانگی طراحی شده است و از عملیات حرارتی و پردازش زیستی برای از بین بردن عوامل بیماری‌زا موجود در پسماندهای انسانی استفاده می‌کند. از آنجایی که برخی کشورها با مشکل کمبود آب مواجه هستند، این توالت آب را تصفیه می‌کند تا بتوان از آن دوباره استفاده کرد.

همکاری سامسونگ و بیل گیتس برای بهبود زندگی عمومی

همکاری بین غول فناوری مستقر در کره جنوبی و بنیاد خیریه بیل گیتس، هم-بنیانگذار مایکروسافت، به عنوان بخشی از ماموریت این بنیاد تحت عنوان Invent the Toilet Challenge انجام شده که اولین بار سال 2011 آغاز شد و هدف آن توسعه توالت‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای است که می‌توانند بدون نیاز به سیستم‌های تصفیه فاضلاب خدمات بهداشتی فراگیر را ارائه کنند. همچنین بیل گیتس چند سال پیش از توالت آینده‌نگرانه دیگری رونمایی کرده بود که بدون نیاز به منبع آب یا سیستم فاضلاب می‌تواند پسماندهای انسانی را به کود تبدیل کند.

در حالی که توالت دغدغه مردم کشورهای توسعه یافته محسوب نمی‌شود، حدود 3.6 میلیارد نفر در سراسر جهان به این امکانات دسترسی ندارند. سالانه حدود نیم میلیون کودک زیر پنج سال به دلیل بیماری‌های اسهالی ناشی از دسترسی محدود به آب تمیز و بهداشت جان خود را از دست می‌دهند.

سامسونگ در طول چند سال اخیر، چندین پروژه مسئولیت اجتماعی شرکتی را اعلام کرده است. به‌عنوان مثال این شرکت در رویداد آنپکد اخیر خود اعلام کرد که برای ساخت دستگاه‌های گلکسی از تورهای ماهیگیری دور ریخته شده استفاده می‌کند. همچنین این شرکت سال گذشته اعلام کرد که با تغییر کاربر گوشی‌های گلکسی دست دوم، از آن‌ها به عنوان دستگاه‌های مراقبت از چشم برای جوامع محروم سراسر جهان استفاده می‌کند.

منبع:

https://digiato.com/article/2022/08/26/samsung-develops-reinvented-toilet-with-gates-foundation

javad ganji بازدید : 73 سه شنبه 25 مرداد 1401 نظرات (0)

گفتنی است روش مورد اشاره هم اکنون توسط اهالی مانتین ویو تحت بررسی و آزمایش بوده و در صورت موفقیت آمیز بودن، تغییر بسیاری بزرگی را در زمینه یادگیری ماشین سیستم عامل اندروید به وجود خواهد آورد. در حال حاضر اطلاعات کاربران به سرویس ابری گوگل منتقل می شود در حالی که در سیستم «یادگیری متحد»، مدل های یادگیری ماشینی مورد ضروری روی دستگاه کاربر دانلود شده، در آنجا اصلاح می شود و سپس خلاصه ای از آن به سرورهای کمپانی مورد اشاره منتقل خواهد شد.

 

در صورت موفقیت آمیز بودن این پروژه، شاهد تغییر بسیاری مهمی در زمینه یادگیری ماشین سیستم عامل اندروید خواهیم بود

لازم به ذکر است روش جدید هم اکنون در اپلیکیشن محبوب کیبرد گوگل مورد ارزیابی قرار گرفته است. غول جستجوگر در این باره ادعا کرده که داده های ذخیره شده در گجت کاربر تنها شامل زمان دهی و محتویات کلمات حدس زده شده کیبرد است.

 

ناگفته نماند سیستم معرفی شده دارای معایبی نیز هست. به عنوان مثال گوگل عنوان کرده که ارتباطات اینترنتی با سرعت کم و تأخیر زیاد و همچنین داده های دارای توزیع غیر نرمال می توانند روی کاهش راندمان این سرویس تأثیر به سزایی داشته باشند. مسلماً متد «یادگیری متحد» مزایایی را نیز در بر خواهد داشت که از جمله مهم ترین آنها می توان به افزایش امنیت داده های کاربران اشاره کرد زیرا گوگل دیگر دسترسی به اطلاعات پردازش شده افراد نخواهد داشت.

منبع:

https://digiato.com/article/2017/04/09/%d9%87%d9%88%d8%b4-%d9%85%d8%b5%d9%86%d9%88%d8%b9%db%8c-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af

javad ganji بازدید : 57 یکشنبه 23 مرداد 1401 نظرات (0)

کاوه رضوی پژوهشگر ایرانی به همراه همکار خود از پژوهشگران موسسه فناوری فدرال زوریخ موفق به کشف باگ امنیتی خطرناک Retbleed در پردازنده های اینتل و AMD شد. به گفته این پژوهشگر این باگ از خانواده Spectre است که می‌تواند حتی با وجود قابلیت های امنیتی داده های مربوط به حافظه کرنل را شناسایی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برخی از تراشه های قدیمی اینتل و AMD نسبت به باگ امنیتی اسپکتر آسیب پذیر هستند. آنها می توانند در برابر حملات سایبری از نوع Speculative Execution مورد هدف قرار بگیرند. این آسیب پذیری در صورت فعال بودن قابلیت های امنیتی نیز امکان دسترسی به داده ها را فراهم می کند.

یوهانس ویکنر و کاوه رضوی از موسسه فناوری فدرال زوریخ طی مقاله ای این آسیب پذیری را منجر به حمله سایبری دانستند. به گفته این پژوهشگران هکرها با استفاده از آسیب پذیری Retbleed و با هدف قرار دادن واحد پیش بینی انشعاب و دستکاری آن می‌توانند اجرای عملیات پردازشی را تعیین کنند. همچنین با استفاده از این واحد امکان دسترسی به داده‌هایی فراهم خواهد شد که در حالت عادی در حال محافظت قرار دارد.

 نرم‌افزارهای امنیتی حاوی بدافزار نیز ممکن است با کمک این آسیب پذیری به حافظه های غیر قابل دسترسی اجازه دسترسی دهند. بدین ترتیب آسیب پذیری Retbleed از نوع آسیب پذیری های زیادی است که معمولاً در سیستم عامل و اپلیکیشن ها وجود دارد و به بد افزار ها در رسیدن به هدف شان کمک می کند. در صورتی که برای مقابله با اسپکتر و باگ های امنیتی مشابه اقدامی صورت نگیرد هکر ها می توانند با سوء استفاده از آن حملات سایبری خطرناکی را انجام دهند.

منبع:

https://techna.news/a-dangerous-bug-in-intel-and-amd-processors-was-identified-by-an-iranian-researcher.html

javad ganji بازدید : 30 شنبه 22 مرداد 1401 نظرات (0)

استعمال از درب های اتومات رول آپ (کرکره برقی) در دور و اطراف های صنعتی به جهت کاهش مجال نقل و انتقالات و دوری از برودت هوا تحت عنوان یکی‌از آیتم های مناسب در سوله و فضا های صنعتی است. با دقت به عریض بودن ورودی کارگاه های صنعتی و تردد مکرر و مداوم وسائط نقلیه مثل کامیون، لیفتراک و ... به کار گیری از درب های کرکره ای صنعتی با موتورهای ساید صنعتی (گیربکس بی واسطهآیتم ای استاندارد جهت نصب این نوع درب ها است.


نصب و فعال‌سازی درب های صنعتی کرکره ای متناسب با بعدها و نوع تیغه ها (وزن تیغه ها) متعدد میباشد و همگی شیوه های نصب بر طبق با استانداردهای اروپا بوده و بوسیله تکنسین های حرفه‌ای و زبده ایفا می گردد.

موتور درب کرکره ای صنعتی:
موتورهای مطلوب برای درب های صنعتی از حیث سرعت و اقتدار دارنده طیف مختلفی میباشداقتدار موتورهای گیربکسی ساید صنعتی از 250 نیوتن تا 750 نیوتون بوده و سرعت این موتورها از 5/12 بدور در دقیقه (RPM 12.5) تا 27 به دور در دقیقه (27 RPM) است.
مشخصات
سرعت بالا و تردد نامحدود
دارنده ترمز اضطراری جهت دوری از سقوط درب
تکان با سیستم بالا و پائین و استاپ
مجهز به سیستم واکنش با بازدارنده (Anticrash)
دارنده امنیت بالا به خواسته دوری از ورود سارقین
کارایی سهل و آسان در گشوده و مسدود شدن به وسیله ریموت، کلید یا این که وسایل ارتباطی مانند گوشی
کارکرد بی سروصدا و عایق بودن در شکل به کار گیری از تیغه های فومدار
امکان نصب باطری ذخیره کننده برای کارکرد در طی انقطاع برق
طریق های نصب درب اتومات صنعتی کرکره ای
نصب درب های خودکار صنعتی کرکره ای متناسب با بعدها کرکره و نوع تیغه های آن گوناگون میباشدهمینطور تمامی طریق های نصب آن می بایست بر اساس با استانداردهای اروپا باشد و بوسیله تکنسین و متخصصین ماهر و مجرب صورت پذیردطرز های نصب درب خود کار صنعتی کرکره ای به تعدادی طرز است که در بخش زیر به آنها اشاره می‌کنیم:
• نصب با سیستم محور متحرک
• نصب با ۳ مبنا موتور
• نصب با سیستم چرخ دنده و زنجیر
گونه های موتور های درب خود کار صنعتی کرکره ای
موتور های درب خودکار صنعتی کرکره ای از جهت توان و سرعت دارنده اشکال مختلفی میباشدبه عنوان مثالتوان موتور ساید صنعتی که گیربکسی است از ۲۵۰ نیوتن تا ۷۵۰ نیوتون میباشد که سرعت آن از ۵/۱۲ بدور در دقیقه تا ۲۷ به دور در دقیقه است که شما میتوانید نسبت به مکانی که درب خودکار را در آن نصب میکنید، موتور آن را نیز تعیین فرمایید.

خصوصیت های درب خودکار صنعتی کرکره ای
• بالا بودن سرعت و قابلیت تردد نامحدود در آن
• جنبش درب خودکار با پنل ذیل و بالا و استاپ
• بالاترین امنیت در دوری از ورود سارقین
• تجهیز درب خود کار صنعتی کرکره ای به سیستم واکنش با بازدارنده
• دارنده خصوصیت ترمز اضطراری برای خودداری از سقوط درب اتومات
• دارنده خصوصیت بی سر و صدا بودن و عایق بودن آن در شکل به کارگیری از تیغه های دوجداره فومدار
• عملکردی به طور آسوده در بسته و گشوده شدن درب اتواماتیک به وسیله ریموت یا این که گوشی
• دارنده امکان نصب باطری برای ذخیره انرژی در طول قطعی برق
منبع:
javad ganji بازدید : 36 شنبه 22 مرداد 1401 نظرات (0)

شیائومی دستگاه MIJIA Humidifier 2 را در بازار چین عرضه کرد. همان طور که از نام آن برمی‌آید، این محصول نسل دوم رطوبت‌ساز می‌جیا است که حدود دو سال پس از مدل قبلی معرفی و عرضه شده است.

رطوبت‌ساز جدید شیائومی دارای 5 ارتقای عمده در مقایسه با نسل پیشین خود است اما همچنان برچسب قیمتی 15 دلاری دو سال پیش را حفظ کرده است.

مشخصات دستگاه رطوبت‌ساز می‌جیا 2 شیائومی

مدل پیشین این محصول ظرفیتی 4 لیتری داشت و قادر بود تا 36 ساعت به تولید رطوبت بپردازد و مشکل پر کردن مداوم مخزن آب را از میان برده بود. با این حال شیائومی در رطوبت‌ساز جدید حجم مه یا رطوبت تولیدی را از 280 میلی‌لیتر در ساعت به میزان 300 میلی‌لیتر در ساعت ارتقا داده است.

گفتنی است که این محصول مجهز به یک هسته سرامیکی اتمیزه شده است که کمک می‌کند دستگاه رطوبت‌ساز جدید شیائومی ذرات آب را مسدود کند. ویژگی مذکور باعث می‌شود تا این محصول آبرسانی بهتری را فراهم کند.

همچنین برخلاف مدل پیشین، کاربر این دستگاه نیازی نیست تا برای پر کردن مخزن آب در آن را باز کند. این مدل همچنین برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر از چرخش 360 درجه نیز برخوردار است. این در حالی است که مدل پیشین رطوبت تولید شده را تنها در یک جهت رها می‌کرد.

علاوه بر موارد مذکور، محصول جدید شیائومی تا 99.9 درصد ضد باکتری است، در نتیجه از رشد باکتری و میکروب در مخزن آب جلوگیری می‌کند. همینطور برخلاف مدل پیشین میزان آب موجود در آن از طریق یک بخش شفاف روی بدنه به صورت دیداری قابل مشاهده است.

در پایان گفتنی است که این محصول با ظرفیت 4 لیتری قادر است تا 30 ساعت به تولید رطوبت بپردازد و هم اکنون در بازار چین قابل تهیه است اما اطلاعاتی از عرضه جهانی آن در دست نیست.

منبع:

https://digiato.com/article/2022/08/03/xiaomi-launched-mijia-humidifier-2-in-china-market

javad ganji بازدید : 77 چهارشنبه 19 مرداد 1401 نظرات (0)

در حال حاضر، بیش از ۴.۵ میلیارد نفر در سراسر جهان وجود دارد که از نوعی رسانه یا شبکه اجتماعی استفاده می کنند؛ حدود ۵۷٪ از جمعیت جهان.

 

با این حال، در حالی که مخاطبان رسانه های اجتماعی گسترده و متنوع هستند، تنها تعداد انگشت شماری از شرکت ها اکثریت محبوب ترین پلت فرم های رسانه های اجتماعی جهان را کنترل می کنند. متا، غول فناوری که قبلاً فیسبوک نام داشت، چهار پلتفرم از پنج پلتفرم پرکاربرد را در اختیار دارد.

این گرافیک بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان را نشان می‌دهد که توسط کاربران فعال ماهانه آنها (MAU) اندازه‌گیری می‌شود.

 

پلتفرم های اجتماعی برتر توسط کاربران فعال ماهانه

برای اندازه‌گیری MAU هر پلتفرم، منابع مختلفی از جمله جدیدترین پرونده‌های SEC شرکت و گزارش‌های درآمد سه‌ماهه را بررسی کردیم.

اکثر کاربران متا از محبوب‌ترین پلتفرم آن، فیسبوک می‌آیند . این غول رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر حدود ۲.۹ میلیارد کاربر فعال در ماه در سراسر جهان دارد.

کاربران فیس بوک در کجای جهان قرار دارند؟ بزرگترین پایگاه کاربر این پلتفرم از هند با تعداد مخاطبان تقریباً ۳۵۰ میلیون نفر است. دومین پایگاه بزرگ کاربران آن ایالات متحده با ۱۹۳.۹ میلیون کاربر است، در حالی که اندونزی با ۱۴۲.۵ میلیون کاربر در رتبه سوم قرار دارد.

اما فیس بوک تنها غول اجتماعی در شبکه پلتفرم های متا نیست. واتس اپ تقریباً ۲ میلیارد MAU دارد که آن را به دومین پلتفرم بزرگ متا و در کل سومین شبکه اجتماعی بزرگ تبدیل می کند.

مانند فیس بوک، تعداد قابل توجهی از کاربران واتس اپ با حدود ۳۹۰ میلیون کاربر در هند قرار دارند. برزیل نیز با ۱۰۸ میلیون مخاطب، بخش زیادی از کاربران واتس اپ را دارد.

باشگاه میلیاردی کاربران

متا در حال حاضر با مجموع ۷.۵ میلیارد کاربر فعال در ماه در هر چهار پلتفرم خود، بر چشم انداز شبکه اجتماعی تسلط دارد. با این حال، چند شرکت دیگر نیز در تمام پلتفرم های خود در این لیست به یک میلیارد کاربر فعال در ماه رسیده اند:

 پس از متا، Tencent به لطف سه پلتفرم خود – WeChat، Qzone و QQ، دومین رتبه برتر را دارد. از بین این سه، وی چت در حال حاضر محبوب ترین است. به طور متوسط، کاربران وی چت روزانه حدود ۴۵ میلیارد پیام ارسال می کنند.

آلفابت به لطف پلتفرم واحدش، یوتیوب، سومین این لیست است. این پلتفرم پخش ویدئو که در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد، در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون سازنده محتوا دارد که تقریباً ۵۰۰ ساعت محتوای ویدیویی در هر دقیقه به اشتراک می‌گذارند.

نزدیک به Alphabet، پلت فرم Bytedance است که با مجموع ۱.۶ میلیارد MAU در دو پلتفرم خود – Douyin و همتای بین المللی آن TikTok قرار دارد. در حالی که برنامه‌ها شباهت‌های زیادی دارند، اما به‌عنوان نهادهای کاملاً مجزا، با ثبت، خط‌مشی‌های محتوا و مقررات متفاوت عمل می‌کنند.

شبکه های اجتماعی جهانی؟ نه همیشه

در حالی که شبکه های رسانه های اجتماعی اغلب از مرزهای کشور فراتر می روند، شایان ذکر است که قلمرو آنلاین به طور کامل از محدودیت ها و مقررات دنیای فیزیکی ما فرار نمی کند.

از سال ۲۰۰۹، فیس بوک در چین به دلیل رعایت نکردن قوانین سانسور ممنوع شد. فیس بوک نیز در ایران و سوریه در همان زمان مسدود شد و از آن زمان به صورت پراکنده مسدود شده است.

در سال ۲۰۲۰، دولت ترامپ تلاش کرد ممنوعیت مشابهی را علیه TikTok اعمال کند، اما این دستور توسط یک قاضی فدرال منع و در نهایت یک سال بعد توسط دولت بایدن لغو شد.

با وجود ممنوعیت‌ها و موانع مختلف، واضح است که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به زندگی (و روی صفحه نمایش) کاربران در سراسر جهان نفوذ کرده‌اند. و با افزایش دسترسی به اینترنت در سراسر جهان، تعداد کاربران رسانه های اجتماعی نیز افزایش می یابد.

منبع:

https://rooziato.com/1401409023/%d9%be%d8%b1%d8%b7%d8%b1%d9%81%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b4%d8%a8%da%a9%d9%87%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%ac%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b9%db%8c-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86-%da%a9/

javad ganji بازدید : 31 سه شنبه 18 مرداد 1401 نظرات (0)

حدود پنج سال پس از عرضه عمومی چت بات مایکروسافت که خیلی زود به خاطر تاثیرپذیری از اظهارات نژادپرستانه و جنسیت‌زده کاربران از رده خارج شد، حالا آزمایشگاه هوش مصنوعی متا چت باتی به نام BlenderBot 3 را معرفی و به‌صورت عمومی عرضه کرده که می‌تواند با کاربر صحبت کند و کارهایی مثل دستیارهای صوتی انجام دهد.

white

چت بات BlenderBot 3 در حال حاضر از طریق وب در دسترس است ولی فقط کاربران ساکن آمریکا می‌توانند از آن استفاده کنند. این هوش مصنوعی در حالت نمونه اولیه قرار دارد و مبتنی بر تلاش‌های قبلی متا در زمینه مدل‌های زبانی بزرگ (LLMS) ساخته شده. GPT-3 دیگری نرم‌افزاری است که بر اساس همین مدل به وجود آمده است.

BlenderBot 3 درست مثل بقیه مدل‌های زبانی بزرگ ابتدا با مجموعه عظیمی از اطلاعات تعلیم داده شد. این سیستم‌ها قادر به انجام کارهای مختلفی از کدنویسی گرفته تا کمک به نویسنده‌ها در نوشتن کتاب هستند. با این حال، همچنین می‌توانند از سوگیری‌های موجود در اطلاعاتی که گردآوری می‌کنند، تاثیر بپذیرند و حتی برای خودشان پاسخ بسازند.

چت بات متا

چت بات متا منبع اطلاعات خود را ارائه می‌کند

این همان چیزی است که متا می‌خواهد با چت بات خود آن را بررسی کند. این هوش مصنوعی قادر به جستجو در اینترنت است تا بتواند درباره موضوعات مختلف حرف بزند. BlenderBot 3 در واقع حتی منبع اطلاعات خود را ارائه می‌کند تا مشخص باشد که حرف‌هایش بر مبنای چه داده‌هایی زده شده است.

کاربرانی که از این چت بات استفاده می‌کنند می‌توانند پاسخ‌های مشکوک را گزارش کنند. متا می‌گوید سخت تلاش کرده تا استفاده از جملات توهین‌آمیز و حساس را به حداقل برساند. با این حال عرضه عمومی چت بات همواره کار خطرناکی بوده است. مایکروسافت در سال 2016 چت بات Tay را در دسترس کاربران قرار داد اما کمتر از 24 ساعت بعد مجبور شد آن را از رده خارج کند.

ولی متا می‌گوید جهان هوش مصنوعی از آن زمان تاکنون تغییرات زیادی داشته و BlenderBot 3 هم از مکانیزم‌های ایمنی مختلفی بهره می‌برد تا اشتباهات مایکروسافت را تکرار نکند. بات متا برخلاف Tay اطلاعات ورود خود را به‌صورت آنی یاد نمی‌گیرد و بعدا از آن‌ها استفاده می‌کند. سخنگوی این شرکت می‌گوید اتفاقی که برای Tay افتاد ناگوار بود و باعث شد این فضا به یک زمستان طولانی برود. اما حالا متا سعی دارد این نرم‌افزار را به شکلی مسئولانه عرضه کند و تحقیقات در این زمینه را به پیش ببرد.

منبع:

https://digiato.com/article/2022/08/06/meta-ai-chatbot-blenderbot-3-released-publicly

javad ganji بازدید : 30 چهارشنبه 12 مرداد 1401 نظرات (0)

شرکت AMD در کامپیوتکس ۲۰۲۲ از جدیدترین فناوری حافظه با نام Smart Access Storage یا به اختصار SAS رونمایی کرد. هدف اصلی SAS کاهش زمان بارگذاری بازی‌ها در سخت‌افزارهای ساخت این شرکت خواهد بود که با شتاب‌دادن به استریم بافت‌ها و غیرفشرده‌سازی داده‌ها به این مهم دست پیدا می‌کند.

علاوه‌براین تیم قرمز برای توسعه SAS از رابط برنامه‌نویسی (API) اختصاصی مایکروسافت با نام DirectStorage و همچنین تکنولوژی بومی خود یعنی Smart Access Memory کمک گرفته است. درحال‌حاضر اطلاعات منتشرشده توسط AMD زیاد نیست اما این شرکت نوید انتشار جزئیات بیشتر در آینده‌ای نزدیک را داده است.

چند هفته پیش اخباری از فناوری Smart Access Memory منتشر شد؛ اما به دلیل نبود اطلاعات کافی از نحوه عملکرد آن اطلاعی نداشتیم و در حقیقت دامنه دانسته‌های ما از SAM به یک نام محدود می‌شد؛ اما کامپیوتکس ۲۰۲۲ سبب شد AMD برای اولین بار به‌طور رسمی از این فناوری نام ببرد. البته همچنان جزئیات فناوری در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در خلال رویداد، تیم قرمز تنها چند ثانیه (بله فقط چند ثانیه!) را به معرفی تکنولوژی شتاب‌دهنده حافظه خود اختصاص داد و از انتشار جزئیات بیشتر امتناع کرد. از این رو احتمالاً به دلیل در دست توسعه بودن فناوری، امکان تغییر در جزئیات داخلی آن وجود دارد که همین امر سبب شده AMD از اعلام جزئیات بیشتر خودداری کند. با این وجود پرواضح است که با یک فناوری بازی‌محور رو‌به‌رو هستیم که برای کاهش زمان بارگذاری بازی‌ها از آن استفاده خواهد شد و برای دستیابی به این مهم از APIهای DirectStorage مایکروسافت نیز کمک گرفته شده است.

اما همچنان سؤالات زیادی در ذهنمان وجود دارد؛ مثلاً اینکه آیا فناوری جدید AMD نسخه‌ای بومی از DirectStorage مایکروسافت خواهد بود (باتوجه به استفاده از API ردموندی‌ها) یا اینکه تیم قرمز ویژگی‌هایی را به SAS اضافه می‌کند که درحال‌حاضر در DirectStorage وجود ندارد؟

فناوری DirectStorage مایکروسافت راهکاری بازی‌محور برای افزایش سرعت بارگذاری بازی‌ها است که اولین بار در ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پس از مدتی برای ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ نیز منتشر شد. این فناوری برای کاهش سرعت بارگذاری در زمان اجرای بازی‌ها، پردازنده را کنار می‌زند تا با دراختیار گرفتن حداکثری پهنای باند SSD، از کاهش سرعت آن توسط CPU جلوگیری کند.

بنابراین با استفاده از این فناوری دیتاهای بازی به‌طور مستقیم از SSD به بافرهای گرافیک منتقل می‌شود تا با دراختیار گرفتن وظیفه غیرفشرده‌سازی داده‌ها، سرعت انجام این کار را افزایش دهد.

درحال‌حاضر اطلاعاتی از چگونگی افزایش عملکرد حافظه ازطریق Smart Access Storage دردسترس نیست اما طبق گفته AMD در ماه‌های آتی اطلاعات بیشتری از SAS منتشر خواهد شد.

منبع:

https://www.zoomit.ir/memory/382594-smart-access-storage-amd-announcement/

javad ganji بازدید : 29 سه شنبه 11 مرداد 1401 نظرات (0)

بر کسی پوشیده نیست که اپل مشغول توسعه نوعی سیستم هدایت خودکار برای اتومبیل هاست و حتی گفته می شود که این شرکت ماشین های خودران خود را در سطح برخی خیابان های آمریکا به حرکت درآورده است.

white

حالا اما تیم کوک مدیرعامل اپل اعلام کرده که تلاش های این شرکت در زمینه هوش مصنوعی صرفا به ماشین های خودران محدود نمی شود و حوزه وسیع تری را در بر می گیرند.

کوک در جریان نشستی که برای اعلام گزارش مالی اپل با حضور سرمایه گذاران این شرکت ترتیب داده شده بود اظهار داشت:

سیستم های خودران در طیف وسیعی از بخش ها کاربرد دارند و ماشین تنها یکی از کاربردهای آن است و من نمی خواهم بیشتر از این موضوع را باز کنم.

همانطور که از حرف های کوک بر می آید غول تکنولوژی ساکن کالیفرنیا تلاش هایش در زمینه هوش مصنوعی را صرفا به ماشین های خودران محدود نکرده. محض اطلاع تان باید بگوییم که این سیستم ها در بخش های دیگری نظیر پهپاد، کشتی رانی و تمامی انواع ربات ها (از دستیارهای درون کارخانجات گرفته تا ربات های تفحص) و در نهایت ماشین هایی که قطعات آیفون را از هم باز میکنند کاربرد دارند.

البته روشن است که اپل به تنهایی روی این مباحث کار نمی کند و همین حالا هم چندین پهپاد خودکار در بازار موجود است، بلندپروازی های زیادی در رابطه با ساخت ربات های کارخانه ای وجود دارد و حتی طرح هایی برای تولید ربات های تحویل کالا در دست است.

اما اینکه اپل اعلام کرده تلاش هایش در زمینه هوش مصنوعی صرفا محدود به ماشین های خودران نمی شود خبر بسیار خوبی است چراکه در نهایت حضور اپل در این حوزه می تواند به پیشرفت های خوبی منتهی شود.

کوک در ادامه گفت:

ما به شدت روی سیستم های خودران تمرکز کرده ایم و پروژه بزرگی را در این زمینه در دست داریم و سرمایه گذاری هنگفتی را روی آن انجام داده ایم. از دیدگاه ما خودکار شدن مادر تمامی پروژه های در دست انجام در حوزه هوش مصنوعی است.

منبع:

https://digiato.com/article/2017/08/02/%d8%aa%db%8c%d9%85-%da%a9%d9%88%da%a9-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%b3%d8%aa-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d8%a7

javad ganji بازدید : 39 دوشنبه 10 مرداد 1401 نظرات (0)

کندن پوست موز بدون آسیب زدن به این میوه کار دشواری برای ربات‌هاست. از سوی دیگر، شکل غیرمتوازن موز که می‌تواند اندازه و حالات مختلفی داشته باشد، باعث می‌شود کندن پوست آن چالش سختی برای ربات‌ها باشد. ولی گروهی از محققان در دانشگاه توکیو توانسته‌اند سیستمی توسعه دهند که دو بازو و در هر بازو دو انگشت دارد و می‌تواند پوست این میوه را بکند.

این ربات ابتدا شیوه کندن پوست صدها موز را از طریق 811 دقیقه ویدیوی آموزشی دریافت کرد. سپس این فرآیند به 9 مرحله تقسیم شد. این مراحل شامل بلند کردن موز با یک دست، گرفتن نوک موز با دست دیگر و کندن پوست بخش‌های مختلف میوه می‌شود.

ربات دانشگاه توکیو دو رویکرد عملیاتی دارد

این مدل یادگیری ماشینی برای حرکات کلی که شانس کمتری برای آسیب زدن به موز دارند، مسیر حرکت خود را ردیابی می‌کند و بدون تفکر عمیق به تقلید حرکات انسان می‌پردازد. ولی زمانی که انگشت‌ها باید پوست را بگیرند، سیستم رویکرد خود را به حالت واکنشی تغییر می‌دهد تا بتواند متناسب با تغییرات ناگهانی در محیط عمل کند.

این ربات در آزمایش‌ها موفق شد 57 درصد مواقع با موفقیت پوست موز را بکند. کل این فرآیند کمتر از 3 دقیقه طول می‌کشد. «جاناتان اتیکن» از دانشگاه «شفیلد» بریتانیا می‌گوید: «نکته بسیار جالب در این مورد این است که فرآیند مورد استفاده توسط انسان از طریق یادگیری تقلید-عمیق به یک سیستم رباتیک آموزش داده شده است.»

«هیچئول کیم» که رهبری محققان در این پروژه در دانشگاه توکیو را برعهده داشته، می‌گوید رویکرد آن‌ها از نظر داده‌ای بهینه بوده چون به جای صدها هزار ساعت آموزش، فقط از 13 ساعت آموزش استفاده کرده است.
منبع:
https://digiato.com/article/2022/04/06/japanese-robot-can-peel-banana

javad ganji بازدید : 30 یکشنبه 09 مرداد 1401 نظرات (0)

درب اتومات صنعتی سریع السیر برای کارخانجات، اطراف های صنعتی، پالایشگاه ها، نیروگاه ها، لانه های هواپیما و … برای سود وری بیشتر و دوری از اتلاف انرژی, ذخیره سازی در سرمایش و گرمایش دور و اطراف و کاهش فشار, دوری از ورود آلودگی، گرد و غبار،همینطور از آلودگی جان دار در هوا و نفوذ حشرات و جانوران موذی در انبارها و دور و بر سوله خودداری و در اختیار گرفتن می نماید و ولی مهمتر از کلیه، سرعت بخشیدن به شغل و صرفه جویی فوق العاده در حین میباشد و منجر ارتقاء بازده نیروی کار شود.این دربها با سرعت جنبش یک متر بر ثانیه، فوق العاده سریع می‌باشند.


موتور درب خود کار صنعتی سریع السیر تشکیل داد شرکت بسیار دارای اعتبار MFZ آلمان میباشد.این موتور ها از نوع گیربکسی با ترمز اضطراری و هندل دستی جهت مواقع جدا برق است.

این دربها با سرعت بازشو تا 1 ثانيه بر متر قابلیت و امکان ویژه ای جهت ارتقا منفعت وری محيط های صنعتی و پرهیز از پیاده سازی این کالا به خواسته جداگانه سازی فضاهای داخلی و فرنگی به شکلی میباشد که خلال منقطع نمودن قسمت های متفاوت کاملا، قابلیت و امکان عبور و مرور بسيار سریع و سهل و آسان را مهیا مي کند.

در‌این کاغذ به خصوصیت های این درب ممتاز اشاره گردیده

درب خودکار صنعتی
ویژگی ها فنی درب خود کار صنعتی سریع السیر
1- دکتور رادار جهت در اختیار گرفتن رفت و آمد و رئیس امر به موتور MFZ آلمان .

2- محصول پرده PVC با پوشش دو لایه و بافت کتان مهار گردیده بوسیله استرپ های آلومینیومی عرضی و استراکچر فلزی صنعتی

3- موتور درب از نوع سرعتی ایجاد کرد شرکت دارای اعتبار MFZ آلمان است.

4- سرعت گشوده شدن دربها یک متر بر ثانیه است.

5- مطلوب برای نصب در محل های داخلی Internal

6- دارنده سیستم رجوع و برگشت سریع پیش از عکس العمل با شی ءها

7- کلاس پناه بیرونی IP 54
8- موتور دربها از نوع گیربکسی با سرعت بازشو یک متر بر ثانیه با ترمز اضطراری و هندل دستی جهت مواقع جدا برق میباشد.

9- جايگاه حرارت کارکرد درب سریع السیر از -25 سکو تا +70 سکو سانتیگراد

10- درب به طور بالا توده شو استوانه ای (فولد آپ) میباشد.

11- ترازو کاهش اصوات تا 8 db

12- قابلیت تجهیز به UPS در مواقع جدا برق

13- قابلیت تجهیز به سنسور القایی جهت تردد خودرو (از روی اختیار)

14- قابلیت و امکان تهیه و تنظیم معیار گشوده شو به طور قابل انعطاف افزاری
15- امکان اتصال به سیستم های جانبی دستگاه کارت خوان، BMS، پوش باتن

16- دارنده فتوسل جهت ایمنی برای جانبداری بیشتر (هواخواهی نوری)

17- مجهز به سیستم طراحی برنامه درب و تشخیص شرایط درب میباشد.

18- قابلیت و امکان تجهیز به سنسور حساس به فلزات – لوپ مغناطیسی جهت تردد خود کار خودرو (ازروی اراده)

19- درب دارنده تابلو برق با دکمه فشاری، سیستم محافظ در مقابل ضربه میباشد.

20- در اختیار گرفتن درب با پوش باتن ،ریموت در دست گرفتن و دیگر سیستم های در دست گرفتن تردد استاندارد قابلیت و امکان پذیر میباشد.

21- در 4 رنگ سبز، زردرنگ، آبی‌رنگ و قرمز رنگ

مقاوم در قبال وزش باد و عبور گرد و غبار
ریلهای هدایت درب از فولاد ضخيم، بادوام و با کيفيت بالا ساخته میگردد. پوشش رنگ الکترواستاتیک خلال زیبایی و درخشندگی مقاومت بالایی را در قبال عامل ها محیطی و اشعه UV ساخت‌و‌ساز می نماید. ریلهای دربها مجهز به لاستيک و جاروبک درزبندی بوده و کارکرد هموار و فارغ از رمز و صدایی را تولید می نماید بعلاوه از ورود گرد و خاک به باطن جلوگيری مينماید و از اتلاف انرژی و هدر رفت هوای منزه باطن جلوگيری می کند.
بخش پایين درب دارنده سيستم استهلاک ضربه بوده و هنگام پایين داخل شدن درب، عکس العمل ملایم و فارغ از صدایی ساخت و ساز می نماید.افزون بر آن سيستم در دست گرفتن الکترونیکی در انتهای کورس بدور موتور را کاهش داده و توقف ملایمي را ساخت و ساز می نماید. قسمتهای نرم پایين درب باعث آبندی بسیار خوب در ناحيه پایين درب می‌گردد و از ورود گرد و غبار و هدر رفت هوای تميز از پایين درب جلوگيری می کند.

سيستم جابجایی توان و مکانيزهای مکانیکی به شغل رفته در دربهای این موسسه از مواد مرغوب گران قيمت و بادوام تاسیس شده است و حدوداً نياز به سرویسهای ادواری ندارد و قابلیت به کارگیری از درب در حالت لبریز ترافيک به طور بهينه مهیا می نماید. جهت مطالعه بخش تکمیلی مقاله اینجا کلیک کنید.
javad ganji بازدید : 37 یکشنبه 09 مرداد 1401 نظرات (0)

به تازگی یک مدل هوش مصنوعی جدید منتشر شده که می‌تواند عکس‌های قدیمی و مخدوش را در عرض چند ثانیه ترمیم کند. این مدل که GFP-GAN نام دارد، تحت پروژه‌ای موسوم به «بازیابی چهره با مدل زایای چهره قبلی» ایرادهای تصاویر قدیمی را برطرف می‌کند و با بازسازی پیکسل‌ها کمک می‌کند که جزئیات عکس‌ها بیشتر شود.

white

این هوش مصنوعی می‌تواند با فایل‌های کم‌کیفیت و کم‌رزولوشن هم کار کند و عملکردی بسیار بهتر از سایر ابزارهای ترمیم عکس داشته باشد. با این حال، گفتنی است که تصاویر خروجی از این مدل واقعی نیستند و صرفا بر اساس حدسیات هوش مصنوعی ساخته می‌شوند. البته این حدسیات بسیار زیاد به واقعیت شباهت دارند.

نسخه بهبودیافته 1.3 از مدل GFP-GAN سعی می‌کند آن‌چه درون تصویر وجود دارد را آنالیز کند تا درک بهتری درباره محتویات آن داشته باشد. این سیستم سپس جاهای خالی را پر می‌کند و پیکسل‌های مدنظرش را به تصویر می‌افزاید. این هوش مصنوعی برای راهنمایی مدل زایای خود در مقیاس‌های مختلف در حین فرآیند کار از یک مدل از پیش تعلیم‌یافته StyleGAN-2 استفاده می‌کند.

ترمیم عکس با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی GFP-GAN بدون اشکال نیست

البته GFP-GAN بی‌نقص هم نیست. به گفته توسعه‌دهندگان این مدل، اگرچه جزئیات تصاویر پس از انجام پردازش‌ها بالاتر می‌رود، اما چهره شخص ممکن است عوض شود. این اتفاق بیشتر در عکس‌هایی می‌افتد که رزولوشن بسیار پایینی دارند و خیلی آسیب دیده‌اند. بنابراین در صورت استفاده از این مدل در اکثر مواقع خروجی مناسبی دریافت می‌کنید، اما باید انتظار داشته باشید که گاهی اوقات هویت شخص عوض شود و در خروجی شخص دیگری را ببینید که اصلا او را نمی‌شناسید.

منبع:

https://digiato.com/article/2022/07/30/gfp-gan-ai-repairs-old-photos

javad ganji بازدید : 44 شنبه 08 مرداد 1401 نظرات (0)

توسعه بمب افکن پنهانکار B-21 Raider ساخت کمپانی نورثروپ گرومن تداوم داشته و اکنون مقامات رسمی نیروی هوایی ایالات متحده انتظار دارند که این بمب افکن بسیار پیشرفته اولین پرواز رسمی خود را در سال ۲۰۲۳ انجام دهد. مراحل آزمایش B-21 Raider اکنون روی اولین نمونه در حال انجام بوده، در حالی که سرهم بندی ششمین فروند در کارخانه Plant 42 شرکت نورثروپ گرومن در پالمدیل، کالیفرنیا آغاز شده است. در بیانیه نیروی هوایی ایالات متحده در این باره چنین آمده است: «هدف بزرگ بعدی این برنامه اولین پرواز اولین هواپیمای آزمایشی است که برای سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است.

 

بمب افکن پنهانکار B-21 Raider اولین پرواز رسمی خود را در سال ۲۰۲۳ انجام خواهد داد

 

 

اولین پرواز B-21 به داده ها بستگی خواهد داشت و نه به تاریخ». نیروی هوایی ایالات متحده در اولین درخواست بودجه سالیانه خود برای ۲۰۲۳ خواستار ۳.۲۵۴ میلیارد دلار بودجه برای بخش تحقیق، توسعه و ارزیابی این بمب افکن در کنار ۱.۷۸۷ میلیارد دلار برای ساخت آن شده است. در طی ۵ سال، نیروی هوایی ایالات متحده انتظار دارد که ۱۹.۵۳۶ میلیارد دلار برای ساخت بمب افکن B-21 هزینه کند. نیروی هوایی ایالات متحده عجله ای برای توسعه و ساخت این بمب افکن پیشرفته ندارد، بمب افکنی که در دهه پیش رو جایگزین بمب افکن های B-1 Lancer و B-2 Spirit خواهد شد.

بمب افکن پنهانکار B-21 Raider چه قابلیت هایی دارد؟

بمب افکن پنهانکار B-21 Raider اولین پرواز رسمی خود را در سال ۲۰۲۳ انجام خواهد داد

تولید گسترده بمب افکن B-21  در اواخر سال ۲۰۲۵ یا اوایل ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد، بمب افکنی که نمونه های اولیه آن سرنشین دار خواهد بود و بعد از چند سال به حالت بدون سرنشین در خواهد آمد. هنوز اطلاعاتی در مورد سرعت بمب افکن B-21 Raider  وجود ندارد اما انتظار می رود که برد، سرعت، قدرت حمل آن افزایش یافته و نتیجه یک هواپیمای با سرعت کمتر از سرعت صوت خواهد بود. اطالعاتی در مورد حجم، ساختار و سنسورهای داخلی این بمب افکن جدید نیز وجود ندارد. موتورهای بمب افکن B-21 Raider نزدیک به ریشه بال ها در تقاطع بال و بدنه قرار دارد. ورودی های هوای موتور این بمب افکن به شکل مایل نصب شده و اگزوزها روی بال قرار دارند تا سیگنال مادون قرمز ۴ موتور را مخفی کند.

بمب افکن پنهانکار B-21 Raider چه قابلیت هایی دارد؟

مقامات کمپانی نورثروپ گرومن اعلام کرده اند که این نسخه نسبت به B-2 از لحاظ قدرت بقا، عملکرد آیرودینامیکی، پوشش پنهانکاری و تعمیر و نگهداری بسیار بهتر خواهد بود. این بمب افکن جدید یک بمب افکن استراتژیک سنگین با توایی حمل سلاح های متداول و هسته ای بوده و قرار است برای عملیات های هسته ای به نسل جدیدی از موشک های کروز به نام Long-Range Stand-Off (LRSO) مجهز شود. این بمب افکن همچنین توانایی حمل بمب های هسته ای جاذبه ای از خانواده B61 را خواهد داشت که شامل نوع جدید B61-12 خواهد بود.

منبع:

https://rooziato.com/1401387167/b-21-raider-stealth-bomber/

javad ganji بازدید : 33 چهارشنبه 05 مرداد 1401 نظرات (0)

چین یک سفینه مادر پهپادها مجهز به هوش مصنوعی تولید کرده که توانایی انجام عملیات و به طور بالقوه تهاجم نظامی مستقل را به عنوان اولین مورد در نوع خود در جهان داراست و اولین کشتی پهپادبر جهان به شمار می آید. به گفته رسانه های چینی، این کشتی برای تحقیقات دریایی طراحی شده اما به همین زودی منابع غربی از این بیم دارند که چینی ها از آن برای انجام حمله به نیروهای دریایی کشورهای دشمن چین استفاده کنند. این کشتی مادر که Zhu Hai Yun نام دارد توانایی حمل حدود ۵۰ خودرو مستقل هوایی، سطحی و دریایی را دارد و در یک لنگرگاه در شهر گوانگژو به آب انداخته شده است.

 

بخش زیادی از قسمت عقبه کشتی یک عرشه روباز و وسیع است، جایی که پهپادهای پرنده می توانند فرود آمده و نگهداری شوند در حالی که امکان اعزام و دریافت دیگر سیستم های خودرویی مستقل را نیز داراست. کشتی مادر هوشمند چینی ۲۹۰ فوت طول داشته و به سرعت حداکثر ۲۰ مایل در ساعت می رسد و از سیستم های عملیات هوش مصنوعی برخوردار است که به آن اجازه می دهند به صورت مستقل عملیات های خود را انجام دهد. در حالی که چینی ها اصرار دارند، Zhu Hai Yun یک «ابزار تحقیقات دریایی قدرتمند» خواهد بود، بسیاری از رسانه های غربی آن را ابزاری جنگی و بسیار خطرناک تر می دانند.

 

اولین کشتی پهپادبر جهان در چین رونمایی شد

توانایی انجام عملیات تجسسی وسیع با این کشتی مادر هوشمند به نیروی دریایی چین امکان خواهد داد تا کشتی های دشمن یا مناطق وسیعی از اقیانوس اطلس را با گله ای از پهپادها و دیگر تجهیزات تجسسی و تهاجمی تحت نظر داشته و هدف قرار دهد. تیموتی هیث، تحلیلگر ارشد امنیتی مرکز فکر آمریکایی Rand Post می گوید که این کشتی به طور قطع یک ابزار نظامی است: «این حمل کننده پهپادها می تواند به مناطق دوردست اعزام شود تا برای مثال، مین های هوشمند بکارد. سریع ترین سودی برای نیروی دریایی خلق چین، افزایش دانش در مورد ب های مرتبط با این کشور از طریق مجموعه از داده هاست که توسط خودروهای زیر آبی بدون سرنشین به دست می آید».

اولین کشتی پهپادبر جهان در چین رونمایی شد

اولین کشتی پهپادبر جهان در چین رونمایی شد

خدمه می توانند از راه دور یا با استفاده از حضور فیزیکی روی عرشه، سیستم مسیریابی کشتی را هدایت و کنترل کنند تا بتواند در مناطق بندری بسیار پیچیده و شلوغ مسیر خود را بیابد. در سال های اخیر ارتش های جهان سعی داشته اند به کمک هوش مصنوعی خودروهای بدون سرنشین نظامی تولید و توسعه دهند که به پهپادهای روی آن ها امکان می دهد بدون نیاز به اپراتور، با هم کار کنند. نکته مهم در مورد این گله از پهپادها این است که می توانند بین خودشان تصمیم کیری کنند و سپس به عملیات خود ادامه دهند حتی اگر در این مسیر برخی از آن ها از بین بروند.

منبع:

https://rooziato.com/1401390720/china-drone-mothership/

javad ganji بازدید : 36 یکشنبه 02 مرداد 1401 نظرات (0)

سگی رباتیک، راه رفتن، غلت زدن و عبور از موانع را تنها پس از یک ساعت سعی و خطا می آموزد. دانشمندان امیدوارند در نهایت به این ربات خودآموز یاد دهند که بازی کند و از دستورات کلامی اطاعت کند. در ویدئویی که توسط محققان منتشر شده است، ابتدا این ربات ۴ پایش را در هوا تکان می دهد و تقلا می کند، اما پس از ۱۰ دقیقه می تواند اولین قدم های خود را بردارد و تا یک ساعت بعد به راحتی راه می رود و غلت می زند. برخلاف بسیاری از ربات ها، این ربات قبلاً در شبیه سازی کامپیوتری برنامه ریزه نشده بود که چه کاری باید انجام دهد.سگ ربات خودآموز خودش راه رفتن را یاد می گیرددانیجار هافنر، محقق هوش مصنوعی در دانشگاه کالیفرنیا، با همکارانش در پروژه آموزش این ربات با استفاده از یادگیری تقویتی کار می کند. هافنر توضیح می دهد: «به طور معمول، ربات ها از طریق مقدار زیادی آزمون و خطا در داخل شبیه سازی های رایانه ای که بسیار سریعتر از زمان واقعی است، یاد می گیرند. پس از حل یک چالش مانند ایستادن و راه رفتن در شبیه سازی، رفتار آموخته شده بر روی یک ربات فیزیکی اجرا می شود. اما شبیه‌سازی‌ها نمی‌توانند پیچیدگی دنیای واقعی را به تصویر بکشند.»سگ ربات خودآموز خودش راه رفتن را یاد می گیرداین نوع یادگیری ماشینی مربوط به الگوریتم های آموزشی با پاداش دادن به آنها برای انجام اقدامات خاصی در محیط خود است. هافنر و همکارانش، از الگوریتمی به نام دریمر (Dreamer) استفاده کردند که از تجربیات گذشته برای ساخت مدلی از دنیای واقعی کار می کند و به ربات اجازه می دهد محاسبات آزمون و خطا را انجام دهد. پس از اینکه این ربات راه رفتن را یاد گرفت، می‌توانست یاد بگیرد که خود را با سایر شرایط کمتر قابل پیش‌بینی سازگار کند. آموزش ربات‌ها برای عملکرد صحیح در دنیای واقعی بسیار چالش برانگیز است. سگ ربات خودآموز خودش راه رفتن را یاد می گیردهافنر می گوید: «به‌کارگیری یادگیری تقویتی برای ربات‌ها یک چالش بزرگ است، زیرا ما نمی‌توانیم زمان را در دنیای واقعی افزایش دهیم و شبیه‌سازهای ربات اغلب دنیای واقعی را با دقت کافی ثبت نمی‌کنند. پروژه ما نشان داد که مدل‌های جهانی یادگیری می‌توانند سرعت یادگیری ربات را در دنیای واقعی به شدت افزایش دهند. این دستاورد، ربات ها را به حل وظایف پیچیده اتوماسیون، مانند تولید، مونتاژ و حتی عملکرد خودروهای خودران نزدیکتر می کند.»سگ ربات خودآموز خودش راه رفتن را یاد می گیرددر حالی که دریمر نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان می‌دهد، یادگیری یک سخت‌افزار در طول ساعت‌ها باعث سایش ربات خودآموز می‌شود که ممکن است نیاز به مداخله یا تعمیر انسان داشته باشد. علاوه بر این، برای کشف محدودیت‌های دریمر و خطوط پایه با آموزش، به مدت زمان طولانی‌تر و کار بیشتری نیاز است.سگ ربات خودآموز خودش راه رفتن را یاد می گیردهافنر امیدوار است به ربات بیاموزد که چگونه از دستورات گفتاری اطاعت کند و شاید دوربین‌هایی را به این سگ متصل کند تا به او بینایی بدهد. همه اینها به او اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های معمولی سگ‌ها مانند بازی کردن را انجام دهد.

منبع : 

https://rooziato.com/1401403184/obot-dog-teaches-itself-to-walk/

javad ganji بازدید : 27 شنبه 01 مرداد 1401 نظرات (0)

میزان نور تابشی خورشید به سطح زمین در عرض یک ساعت و نیم برای تأمین انرژی مصرفی کل جهان در طی یک سال کفایت می‌کند. انرژی خورشیدی یک انرژی تجدیدپذیر و پایان‌ناپذیر است و از تابش الکترومغناطیسی خورشید به دست می‌آید.

فناوری‌های خورشیدی تشعشعات خورشید را جذب و اشکال مفید از انرژی همانند برق و گرما را به روشی کاملاً پایدار و رایگان تولید می‌کنند. علاوه بر این، انرژی خورشیدی آلودگی هوا یا گازهای گلخانه ای نیز تولید نمی‌کند.

فناوری‌های خورشیدی در جذب نور خورشید به ما کمک می‌کنند.
 
جذب نور خورشید با فناوری‌های خورشیدی

انرژی خورشیدی چگونه تولید می‌شود؟

انرژی خورشیدی را می‌توان از پنل و آینه‌ها به دست آورد: فناوری‌های خورشیدی نور خورشید را از طریق پنل‌های فتوولتائیک (PV) یا از آینه‌هایی که قادر به متمرکز ساختن تشعشعات خورشیدی هستند، به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند. این انرژی می‌تواند برای تولید برق استفاده یا در باتری و ذخیره‌سازهای حرارتی ذخیره شود.

به طور کلی سه نوع انرژی خورشیدی وجود دارد:

  1. فتوولتائیک که در تولید برق کاربرد دارد.
  2. حرارتی که از آن برای گرم کردن آب استفاده می‌کنند.
  3. غیرفعال که حاصل فرآیند بهره‌برداری مسقیم از نور خورشید است.

انرژی خورشیدی فتوولتائیک (PV)

احتمالاً با این نوع از انرژی خورشیدی که از آن در پنل‌های خورشیدی استفاده می‌شود، بیشتر آشنایی دارید. نور خورشید توسط سلول‌های فتوولتائیک جذب پنل می‌شود و طی فرآیندی به نام اثر فوتوالکتریک به طور مستقیم به الکتریسیته تبدیل می‌شود؛ در طی این فرآیند مواد خاصی قادر به جذب فوتون‌ و الکترون‌های آزاد و تولید جریان الکتریکی می‌شوند. انرژی خورشیدی فتوولتائیک نوری را فراهم می‌سازد که با استفاده از پنل‌های خورشیدی به الکتریسیته تبدیل می‌شود.

پنل‌های خورشیدی فتوولتائیک از مجموعه‌ای از سلول‌های خورشیدی سیلیکونی تشکیل شده‌اند که قادرند نور (فوتون) را به انرژی الکتریکی (الکترون) تبدیل کنند. این پنل‌ها قابل نصب در ساختمان‌ها، منازل و در مقیاس بزرگتر در تأسیسات عظیم هستند.

انواع تأسیسات فوتوولتائیک:

  • پنل‌های خورشیدی برای مصرف شخصی
  • نیروگاه‌های تولیدی فوتوولتائیک
در منطقه رفسنجان ایران، یک مزرعه خورشیدی با پنل‌های فوتوولتائیک وجود دارد.
 
مزرعه خورشیدی رفسنجان
برای استفاده از انرژی خورشیدی، پنل‌های فتوولتائیک بر سقف منازل سوار می‌شوند.
 
پنل‌های فتوولتائیک بر سقف منازل

از آن‌جایی که پنل‌های خورشیدی فتوولتائیک گرما تولید نمی‌کنند، نمی‌توان از آن‌ها برای ذخیره انرژی خورشیدی استفاده کرد.

با این وجود، مازاد تولید انرژی خورشیدی فتوولتائیک را می‌توان به شبکه مصرف انتقال داد. به لطف پنل‌های فتوولتائیک، تأمین انرژی شخصی به روشی دموکراتیک‌تر امکان‌پذیر است، بدین معنا که هرکس قادر است برق مصرفی خانه خود را تأمین و هزینه‌اش را کاهش دهد.

انرژی حرارتی خورشیدی

انرژی گرمایی خورشیدی از انرژی خورشید برای تولید گرمایی استفاده می‌کند که بعدتر به عنوان یک منبع انرژی در سطوح خانگی (برای گرم کردن خانه، آشپزی یا بهداشت شخصی) و هم‌چنین صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طی فرآیندی انرژی حرارتی به انرژی مکانیکی تبدیل و از این طریق انرژی الکتریکی تولید می‌شود.

سیستم‌های انرژی حرارتی خورشیدی متمرکز (CSP) با به کارگیری آینه‌ها برای انعکاس و متمرکز کردن نور خورشید روی گیرنده‌هایی انرژی را جمع‌آوری و به گرما تبدیل می‌کنند. سپس، گرما را به مایع انتقال می‌دهند و آن را از طریق لوله‌هایی برای استفاده در ساختمان‌ها، تأسیسات یا حتی جهت تولید انرژی ترموالکتریک خورشیدی هدایت می‌کنند. با استفاده از تکنیک‌های معماری زیست‌محیطی می‌توان از این انرژی به صورت غیرفعال نیز استفاده کرد. با استفاده از تکنیک‌های معماری زیست‌محیطی می‌توان از این انرژی به صورت غیرفعال نیز استفاده کرد.

منبع:

https://digiato.com/article/2022/07/05/solar-energy

javad ganji بازدید : 51 یکشنبه 12 تیر 1401 نظرات (0)

<p helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"="">طبق گزارشی جدید، نسل بعدی تبلت اقتصادی مایکروسافت که احتمالا سرفیس گو 4 نام خواهد داشت، با تراشه مبتنی بر معماری ARM از راه می‌رسد.<div id="digiad-90c6d484f184067ad64cd940b017b1a9" class="digiad" helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" font-size:="" 16px;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"=""><p helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"="">بنابر گزارش «زک باودن» از ویندوز سنترال، مایکروسافت در نظر دارد برای نسخه بعدی سرفیس گو از پردازنده‌های مبتنی بر Arm استفاده کند؛ تصمیمی که ظاهرا هنوز در مرحله مقدماتی قرار دارد.<p helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"="">البته مایکروسافت پیش‌تر به شکل جداگانه دنیای ویندوز و در ادامه سرفیس گو را با پردازنده Arm پیوند داده بود، اما ظاهرا گرد‌آوری این دو مورد در یک دستگاه خواست جمعی کاربران و طرفداران این کمپانی به شمار می‌رود.<div id="digiad-cf56bcb80cefb4ba4f5ded9c47c53143" class="digiad" helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" font-size:="" 16px;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"=""><div id="digiad-083e8797f796855c3b04dbde7912f4ae" class="digiad" helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" font-size:="" 16px;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"=""><p helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"="">از سوی دیگر تراشه‌هایی نظیر اسنپدراگون 7c کوالکام از محبوبیت خاصی در میان محصولات اقتصادی برخوردارند و حتی در لپ‌تاپ‌هایی مانند گلکسی بوک گو سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته و عملکرد مناسبی با توجه به رده قیمتی از خودش نشان داده است. با این حال هنوز مایکروسافت درباره استفاده از این تراشه‌ها شک دارد.<figure class="wp-block-image size-full" helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" font-size:="" 16px;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"="">  احتمال عرضه سرفیس گو 4 با تراشه Arm<h2 helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" color:="" rgb(33,="" 33,="" 33);="" text-rendering:="" optimizelegibility;="" line-height:="" 1.4;="" font-size:="" 1.8em;="" cursor:="" default;="" transition:="" all="" 0.4s="" ease="" 0s;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"="">تراشه ARM در سرفیس گو 4<p helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"="">ظاهرا مایکروسافت امسال سرانجام دستگاه‌های مجهز به Arm را جدی گرفته زیرا طی رویداد بیلد 2022 از یک مجموعه ابزار بومی توسعه‌دهندگان رونمایی کرد. این مجموعه که مجهز به یک تراشه ناشناخته Arm است، به آزمایش اپ‌ها روی دستگاه‌های دارای تراشه Arm اختصاص دارد.<div id="digiad-20cade727e2b73764974b1dde9560158" class="digiad" helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" font-size:="" 16px;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"=""><div id="digiad-87257f95081f0d889821e797f916e335" class="digiad" helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" font-size:="" 16px;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"=""><p helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"="">همچنین به همین خاطر است که حالا زمان مناسبی برای کوچ کردن نسخه بعدی سرفیس گو به جبهه Arm به شمار می‌رود. البته به ادعای باودن، تغییر تراشه مذکور به شکل کلی نخواهد بود و ممکن است مایکروسافت برخی مدل‌های این تبلت را با پردازنده‌های اینتل هم روانه بازار کند تا بتواند دل تمام طرفدارانش را بدست بیاورد.<figure class="wp-block-image size-full" helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" font-size:="" 16px;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"="">  احتمال عرضه سرفیس گو 4 با تراشه Arm<p helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"="">با وجود انتشار این گزارش درباره تبلت اقتصادی بعدی مایکروسافت، هنوز نمی‌دانیم ردموندی‌ها چه زمانی از آن رونمایی می‌کنند. پیش‌بینی این تاریخ با توجه به رویکرد مایکروسافت درباره نسل‌های پیشین، دشوارتر هم می‌شود. با این حال احتمالا سال آینده میلادی از این تبلت رونمایی خواهد شد.<p helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"="">منبع:

https://digiato.com/article/2022/07/03/microsoft-surface-go-4-may-use-arm-based-chips

javad ganji بازدید : 64 یکشنبه 12 تیر 1401 نظرات (0)

پس از اینکه اعلام شد واتس‌اپ در حال توسعه برخی ویژگی‌های مهم مانند امکان ویرایش پیام‌ها است، این شرکت اکنون در حال کار روی قابلیت مخفی کردن وضعیت آنلاین کاربران در به‌رورسانی‌های آینده برنامه خود است.

همانطور که وب‌سایت WABetaInfo گزارش می‌دهد، واتس‌اپ سرانجام در حال توسعه قابلیتی برای کاربران خود است تا بتوانند وضعیت آنلاین بودن خود را فقط به برخی کاربران نشان دهند. طبق تصویر به اشتراک گذاشته شده از این قابلیت در حال توسعه، کاربران می‌توانند با ایجاد یک فهرست دلخواه، تعیین کنند که چه کسانی قادر خواهند بود تا از آنلاین بودن آن‌ها مطلع شوند.

واتس‌اپ

همانطور که در تصویر بالا قابل مشاهده است، با وجود دو گزینه جدید: «همه» و «همانند آخرین بازدید»، کاربران می‌توانند تنظیمات حریم خصوصی خود را به نحوی تنظیم کنند که فقط برخی افراد آنلاین بودن آن‌ها را مشاهده کنند. به عنوان مثال، اگر در بخش بالا (Last Seen) گزینه «مخاطبین من» را انتخاب کرده باشید و سپس در بخش پایین، گزینه «همانند آخرین بازدید» انتخاب شده باشد، آنلاین بودن شما به کاربرانی که در لیست مخاطبین‌تان نیستند، نمایش داده نمی‌شود.

تنظیمات حریم خصوصی جدید واتس‌اپ

واتس‌اپ

اخیرا قابلیت جدیدی در دسترس کاربران این پیام‌رسان محبوب قرار گرفته تا بتوانند تصویر پروفایل، اطلاعات بخش درباره من، آخرین بازدید و وضعیت خود را فقط با برخی کاربران به اشتراک بگذارند. به نظر می‌رسد این قابلیت جدید تکمیل‌کننده آن است.

در چند سال گذشته، این قابلیت توسط بسیاری از کاربران درخواست شده بود تا بتوانند وضعیت آنلاین بودن خود را پنهان کنند. دلایل زیادی برای چنین درخواستی وجود دارد، به عنوان مثال برخی کاربران می‌خواهند بدون اینکه افراد دیگر مزاحمتی ایجاد کنند، از واتس‌اپ استفاده کنند.

هرچند این تصویر نشان می‌دهد که واتس‌اپ در حال توسعه این ویژگی برای نسخه iOS است، اما این پیام‌رسان قصد دارد تا آن را در دسترس کاربران اندروید و نسخه دسکتاپ نیز قرار دهد و احتمالا در به‌روزرسانی بتای بعدی، شاهد این قابلیت خواهیم بود. با این وجود، زمان دقیق انتشار آن هنوز مشخص نشده است.

منبع: https://digiato.com/article/2022/07/03/whatsapp-online-status-feature

javad ganji بازدید : 33 یکشنبه 22 خرداد 1401 نظرات (0)

امروزه مشاهده خواهیم کرد که در دنیای تکنولوژی و ظهور گجت ها و ابزار های هوشمند در معاش انسان ، شرکتهای و ایجاد کنندگان در قضیه های گوناگون و صنعت در عرصه رقابت با یکدیگر هر روز از تکنولوژی های نو خویش رونمایی می نمایند که فرسنگ ها با مثال پیشین به عبارتی مال مسافت دارااست. بیشتر برندها و ساخت و ساز کنندگان در مسئله صنعت نیز منظره و مسیر آجل خویش را بر مبنای ایجاد و عرضه تولیدها هوشمند سازه گذارده اند.  برنامه‌های هوشمند، انواع تلفن‌، انواع تلویزیون‌، خودرو و حتی خانه‌های هوشمند در این دسته بندی تکنولوژی قرار گرفته‌اند.

از جمله محصولاتی که امروز می خواهیم درباره آن صحبت کنیم، درب اتوماتیک هوشمند و نسل آینده آن است.درب های اتوماتیک هوشمند چند صباحی است که در بازار ایران و در سبد خرید سازندگان و مهندسین و معماران جایگاه ویژه ای برای خود بدست آورده است، هر چند این تکنولوژی و حتی انواع قدیمی تر درب های اتوماتیک از زمان های گذشته در اروپا و آمریکا به عنوان ضرورت شناخته می شده ولی به هرحال این تکنولوژی کم کم به بازار ایران نیز راه پیدا کرده و در زمینه های مختلف از جمله مکان های صنعتی ، ساختمانی و تجاری هر روز بیشتر از دیروز شاهد ظهور این درب ها هستیم.

به عنوان مثال امروزه استفاده از درب سکشنال پارکینگی در منازل تبدیل به یک ضرورت بدون جایگزین شده که با توجه به ویژگی های منحصر به فرد این نوع درب اتوماتیک در مقایسه با موارد مشابه دیگر امروز و در ساختمان های هوشمند کمتر سازنده و یا معماری از درب های سنتی استفاده می کند . اما در زمینه صنعت اوضاع کمی بهتر بوده به طوری که در شرکت ها و کارخانجات صنعتی و مخصوصا در ورودی سوله ها و باراندازها بیشتر از درب های سکشنال صنعتی استفاده می شود.

مخصوصا در بخش بارانداز کارخانجات استفاده از ترکیب درب اتوماتیک سکشنال صنعتی به همراه داک شلتر و داک لولر یک امر ضروری و مهم بوده که تقریبا جایگزین دیگری ندارد. داشتن امکاناتی نظیر فتوسل ، سنسورهای لبه حساس یا حسگرهای حساس به حرکت یا وجود مانع ، باز و بسته شدن به وسیله ریموت کنترل، ایمنی بالا و محاسن دیگری از این دست دیگر جزو آپشن های مهم یک درب در دنیای درب های اتوماتیک هوشمند امروزی محسوب نمی گردد. چرا که تمامی شرکت های سازنده روز دنیا هر روز امکانات و گجت های بیشتر و بروز تری بر روی محصولات خود ارائه می نمایند.

به عنوان مثال شرکت ال جی در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ از نسل آینده محصولات خود در زمینه درب های اتوماتیک هوشمند منزل رونمایی کرد، که در آن از تکنولوژی اسکنر کف دست و صورت استفاده شده بود که باز و بسته شدن درب به وسیله اسکن دست و چهره انجام می شد. همچنین در کنار این درب اتوماتیک هوشمند یک فضایی تعبیه شده بود که جهت دریافت بسته و یا اجسام آسیب پذیر و … بدون باز و بسته شدن درب اصلی صورت می پذیرفت.

در قسمت پشتی درب یک پنل آینه ای هوشمند قرار داشت که اطلاعات مورد نیاز کاربر در فضای داخل و یا خارج از خانه را در اختیار وی قرار می داد این اطلاعات شامل وضعیت آب و هوا ، ترافیک ، نیاز غذایی بدن و ….بود.

با این اوصاف شاهد این موضوع مهم هستیم  که شرکت‌های بزرگ جهان در صنعت هوشمند کردن خانه‌ها در حال طراحی سیستم‌ها و را هکارهایی هستند که همه چیز بدون دخالت انسان صورت پذیرد. از باز و بسته شدن درب و پنجره گرفته تا تغییر زاویه نور خورشید و رنگ شیشه درب و پنجره و … شامل می‌شود. حتی متخصصان و طراحان شرکت های بزرگ به فکر آن هستند که در برج‌های با ارتفاع  بلند از شیشه‌هایی استفاده کنند که نیاز به نظافت نداشته و به شکل خودکار تمیز شوند؛ دلیل این اتفاق  کاهش هزینه‌های انرژی است. در دنیای امروزی هزینه انرژی بسیار بالا بوده و شرکت‌ها و سازندگان تلاش می‌کنند تا با بهره گیری از جدید ترن تکنولوژی ها ضمن فراهم آوردن آسایش و راحتی انسان راهی برای کم کردن اتلاف انرژی و پرداخت هزینه کم  پیدا کنند .

با توجه به مطالب ذکر شده کاملا طبیعی است که مردم نیز از وجود چنین تکنولوژی هایی در قسمت های مختلف زندگی استقبال کرده و آن را خریداری کنند. پیش‌بینی می‌شود تا سال 2040، بیش از 50 درصد در و پنجره‌های تولیدی در دنیا ، هوشمند خواهد شد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 59
  • بازدید ماه : 185
  • بازدید سال : 884
  • بازدید کلی : 4,691