loading...
درب هوشمند
javad ganji بازدید : 30 شنبه 22 مرداد 1401 نظرات (0)

استعمال از درب های اتومات رول آپ (کرکره برقی) در دور و اطراف های صنعتی به جهت کاهش مجال نقل و انتقالات و دوری از برودت هوا تحت عنوان یکی‌از آیتم های مناسب در سوله و فضا های صنعتی است. با دقت به عریض بودن ورودی کارگاه های صنعتی و تردد مکرر و مداوم وسائط نقلیه مثل کامیون، لیفتراک و ... به کار گیری از درب های کرکره ای صنعتی با موتورهای ساید صنعتی (گیربکس بی واسطهآیتم ای استاندارد جهت نصب این نوع درب ها است.


نصب و فعال‌سازی درب های صنعتی کرکره ای متناسب با بعدها و نوع تیغه ها (وزن تیغه ها) متعدد میباشد و همگی شیوه های نصب بر طبق با استانداردهای اروپا بوده و بوسیله تکنسین های حرفه‌ای و زبده ایفا می گردد.

موتور درب کرکره ای صنعتی:
موتورهای مطلوب برای درب های صنعتی از حیث سرعت و اقتدار دارنده طیف مختلفی میباشداقتدار موتورهای گیربکسی ساید صنعتی از 250 نیوتن تا 750 نیوتون بوده و سرعت این موتورها از 5/12 بدور در دقیقه (RPM 12.5) تا 27 به دور در دقیقه (27 RPM) است.
مشخصات
سرعت بالا و تردد نامحدود
دارنده ترمز اضطراری جهت دوری از سقوط درب
تکان با سیستم بالا و پائین و استاپ
مجهز به سیستم واکنش با بازدارنده (Anticrash)
دارنده امنیت بالا به خواسته دوری از ورود سارقین
کارایی سهل و آسان در گشوده و مسدود شدن به وسیله ریموت، کلید یا این که وسایل ارتباطی مانند گوشی
کارکرد بی سروصدا و عایق بودن در شکل به کار گیری از تیغه های فومدار
امکان نصب باطری ذخیره کننده برای کارکرد در طی انقطاع برق
طریق های نصب درب اتومات صنعتی کرکره ای
نصب درب های خودکار صنعتی کرکره ای متناسب با بعدها کرکره و نوع تیغه های آن گوناگون میباشدهمینطور تمامی طریق های نصب آن می بایست بر اساس با استانداردهای اروپا باشد و بوسیله تکنسین و متخصصین ماهر و مجرب صورت پذیردطرز های نصب درب خود کار صنعتی کرکره ای به تعدادی طرز است که در بخش زیر به آنها اشاره می‌کنیم:
• نصب با سیستم محور متحرک
• نصب با ۳ مبنا موتور
• نصب با سیستم چرخ دنده و زنجیر
گونه های موتور های درب خود کار صنعتی کرکره ای
موتور های درب خودکار صنعتی کرکره ای از جهت توان و سرعت دارنده اشکال مختلفی میباشدبه عنوان مثالتوان موتور ساید صنعتی که گیربکسی است از ۲۵۰ نیوتن تا ۷۵۰ نیوتون میباشد که سرعت آن از ۵/۱۲ بدور در دقیقه تا ۲۷ به دور در دقیقه است که شما میتوانید نسبت به مکانی که درب خودکار را در آن نصب میکنید، موتور آن را نیز تعیین فرمایید.

خصوصیت های درب خودکار صنعتی کرکره ای
• بالا بودن سرعت و قابلیت تردد نامحدود در آن
• جنبش درب خودکار با پنل ذیل و بالا و استاپ
• بالاترین امنیت در دوری از ورود سارقین
• تجهیز درب خود کار صنعتی کرکره ای به سیستم واکنش با بازدارنده
• دارنده خصوصیت ترمز اضطراری برای خودداری از سقوط درب اتومات
• دارنده خصوصیت بی سر و صدا بودن و عایق بودن آن در شکل به کارگیری از تیغه های دوجداره فومدار
• عملکردی به طور آسوده در بسته و گشوده شدن درب اتواماتیک به وسیله ریموت یا این که گوشی
• دارنده امکان نصب باطری برای ذخیره انرژی در طول قطعی برق
منبع:
javad ganji بازدید : 36 شنبه 22 مرداد 1401 نظرات (0)

شیائومی دستگاه MIJIA Humidifier 2 را در بازار چین عرضه کرد. همان طور که از نام آن برمی‌آید، این محصول نسل دوم رطوبت‌ساز می‌جیا است که حدود دو سال پس از مدل قبلی معرفی و عرضه شده است.

رطوبت‌ساز جدید شیائومی دارای 5 ارتقای عمده در مقایسه با نسل پیشین خود است اما همچنان برچسب قیمتی 15 دلاری دو سال پیش را حفظ کرده است.

مشخصات دستگاه رطوبت‌ساز می‌جیا 2 شیائومی

مدل پیشین این محصول ظرفیتی 4 لیتری داشت و قادر بود تا 36 ساعت به تولید رطوبت بپردازد و مشکل پر کردن مداوم مخزن آب را از میان برده بود. با این حال شیائومی در رطوبت‌ساز جدید حجم مه یا رطوبت تولیدی را از 280 میلی‌لیتر در ساعت به میزان 300 میلی‌لیتر در ساعت ارتقا داده است.

گفتنی است که این محصول مجهز به یک هسته سرامیکی اتمیزه شده است که کمک می‌کند دستگاه رطوبت‌ساز جدید شیائومی ذرات آب را مسدود کند. ویژگی مذکور باعث می‌شود تا این محصول آبرسانی بهتری را فراهم کند.

همچنین برخلاف مدل پیشین، کاربر این دستگاه نیازی نیست تا برای پر کردن مخزن آب در آن را باز کند. این مدل همچنین برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر از چرخش 360 درجه نیز برخوردار است. این در حالی است که مدل پیشین رطوبت تولید شده را تنها در یک جهت رها می‌کرد.

علاوه بر موارد مذکور، محصول جدید شیائومی تا 99.9 درصد ضد باکتری است، در نتیجه از رشد باکتری و میکروب در مخزن آب جلوگیری می‌کند. همینطور برخلاف مدل پیشین میزان آب موجود در آن از طریق یک بخش شفاف روی بدنه به صورت دیداری قابل مشاهده است.

در پایان گفتنی است که این محصول با ظرفیت 4 لیتری قادر است تا 30 ساعت به تولید رطوبت بپردازد و هم اکنون در بازار چین قابل تهیه است اما اطلاعاتی از عرضه جهانی آن در دست نیست.

منبع:

https://digiato.com/article/2022/08/03/xiaomi-launched-mijia-humidifier-2-in-china-market

javad ganji بازدید : 78 چهارشنبه 19 مرداد 1401 نظرات (0)

در حال حاضر، بیش از ۴.۵ میلیارد نفر در سراسر جهان وجود دارد که از نوعی رسانه یا شبکه اجتماعی استفاده می کنند؛ حدود ۵۷٪ از جمعیت جهان.

 

با این حال، در حالی که مخاطبان رسانه های اجتماعی گسترده و متنوع هستند، تنها تعداد انگشت شماری از شرکت ها اکثریت محبوب ترین پلت فرم های رسانه های اجتماعی جهان را کنترل می کنند. متا، غول فناوری که قبلاً فیسبوک نام داشت، چهار پلتفرم از پنج پلتفرم پرکاربرد را در اختیار دارد.

این گرافیک بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان را نشان می‌دهد که توسط کاربران فعال ماهانه آنها (MAU) اندازه‌گیری می‌شود.

 

پلتفرم های اجتماعی برتر توسط کاربران فعال ماهانه

برای اندازه‌گیری MAU هر پلتفرم، منابع مختلفی از جمله جدیدترین پرونده‌های SEC شرکت و گزارش‌های درآمد سه‌ماهه را بررسی کردیم.

اکثر کاربران متا از محبوب‌ترین پلتفرم آن، فیسبوک می‌آیند . این غول رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر حدود ۲.۹ میلیارد کاربر فعال در ماه در سراسر جهان دارد.

کاربران فیس بوک در کجای جهان قرار دارند؟ بزرگترین پایگاه کاربر این پلتفرم از هند با تعداد مخاطبان تقریباً ۳۵۰ میلیون نفر است. دومین پایگاه بزرگ کاربران آن ایالات متحده با ۱۹۳.۹ میلیون کاربر است، در حالی که اندونزی با ۱۴۲.۵ میلیون کاربر در رتبه سوم قرار دارد.

اما فیس بوک تنها غول اجتماعی در شبکه پلتفرم های متا نیست. واتس اپ تقریباً ۲ میلیارد MAU دارد که آن را به دومین پلتفرم بزرگ متا و در کل سومین شبکه اجتماعی بزرگ تبدیل می کند.

مانند فیس بوک، تعداد قابل توجهی از کاربران واتس اپ با حدود ۳۹۰ میلیون کاربر در هند قرار دارند. برزیل نیز با ۱۰۸ میلیون مخاطب، بخش زیادی از کاربران واتس اپ را دارد.

باشگاه میلیاردی کاربران

متا در حال حاضر با مجموع ۷.۵ میلیارد کاربر فعال در ماه در هر چهار پلتفرم خود، بر چشم انداز شبکه اجتماعی تسلط دارد. با این حال، چند شرکت دیگر نیز در تمام پلتفرم های خود در این لیست به یک میلیارد کاربر فعال در ماه رسیده اند:

 پس از متا، Tencent به لطف سه پلتفرم خود – WeChat، Qzone و QQ، دومین رتبه برتر را دارد. از بین این سه، وی چت در حال حاضر محبوب ترین است. به طور متوسط، کاربران وی چت روزانه حدود ۴۵ میلیارد پیام ارسال می کنند.

آلفابت به لطف پلتفرم واحدش، یوتیوب، سومین این لیست است. این پلتفرم پخش ویدئو که در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد، در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون سازنده محتوا دارد که تقریباً ۵۰۰ ساعت محتوای ویدیویی در هر دقیقه به اشتراک می‌گذارند.

نزدیک به Alphabet، پلت فرم Bytedance است که با مجموع ۱.۶ میلیارد MAU در دو پلتفرم خود – Douyin و همتای بین المللی آن TikTok قرار دارد. در حالی که برنامه‌ها شباهت‌های زیادی دارند، اما به‌عنوان نهادهای کاملاً مجزا، با ثبت، خط‌مشی‌های محتوا و مقررات متفاوت عمل می‌کنند.

شبکه های اجتماعی جهانی؟ نه همیشه

در حالی که شبکه های رسانه های اجتماعی اغلب از مرزهای کشور فراتر می روند، شایان ذکر است که قلمرو آنلاین به طور کامل از محدودیت ها و مقررات دنیای فیزیکی ما فرار نمی کند.

از سال ۲۰۰۹، فیس بوک در چین به دلیل رعایت نکردن قوانین سانسور ممنوع شد. فیس بوک نیز در ایران و سوریه در همان زمان مسدود شد و از آن زمان به صورت پراکنده مسدود شده است.

در سال ۲۰۲۰، دولت ترامپ تلاش کرد ممنوعیت مشابهی را علیه TikTok اعمال کند، اما این دستور توسط یک قاضی فدرال منع و در نهایت یک سال بعد توسط دولت بایدن لغو شد.

با وجود ممنوعیت‌ها و موانع مختلف، واضح است که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به زندگی (و روی صفحه نمایش) کاربران در سراسر جهان نفوذ کرده‌اند. و با افزایش دسترسی به اینترنت در سراسر جهان، تعداد کاربران رسانه های اجتماعی نیز افزایش می یابد.

منبع:

https://rooziato.com/1401409023/%d9%be%d8%b1%d8%b7%d8%b1%d9%81%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b4%d8%a8%da%a9%d9%87%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%ac%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b9%db%8c-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86-%da%a9/

javad ganji بازدید : 31 سه شنبه 18 مرداد 1401 نظرات (0)

حدود پنج سال پس از عرضه عمومی چت بات مایکروسافت که خیلی زود به خاطر تاثیرپذیری از اظهارات نژادپرستانه و جنسیت‌زده کاربران از رده خارج شد، حالا آزمایشگاه هوش مصنوعی متا چت باتی به نام BlenderBot 3 را معرفی و به‌صورت عمومی عرضه کرده که می‌تواند با کاربر صحبت کند و کارهایی مثل دستیارهای صوتی انجام دهد.

white

چت بات BlenderBot 3 در حال حاضر از طریق وب در دسترس است ولی فقط کاربران ساکن آمریکا می‌توانند از آن استفاده کنند. این هوش مصنوعی در حالت نمونه اولیه قرار دارد و مبتنی بر تلاش‌های قبلی متا در زمینه مدل‌های زبانی بزرگ (LLMS) ساخته شده. GPT-3 دیگری نرم‌افزاری است که بر اساس همین مدل به وجود آمده است.

BlenderBot 3 درست مثل بقیه مدل‌های زبانی بزرگ ابتدا با مجموعه عظیمی از اطلاعات تعلیم داده شد. این سیستم‌ها قادر به انجام کارهای مختلفی از کدنویسی گرفته تا کمک به نویسنده‌ها در نوشتن کتاب هستند. با این حال، همچنین می‌توانند از سوگیری‌های موجود در اطلاعاتی که گردآوری می‌کنند، تاثیر بپذیرند و حتی برای خودشان پاسخ بسازند.

چت بات متا

چت بات متا منبع اطلاعات خود را ارائه می‌کند

این همان چیزی است که متا می‌خواهد با چت بات خود آن را بررسی کند. این هوش مصنوعی قادر به جستجو در اینترنت است تا بتواند درباره موضوعات مختلف حرف بزند. BlenderBot 3 در واقع حتی منبع اطلاعات خود را ارائه می‌کند تا مشخص باشد که حرف‌هایش بر مبنای چه داده‌هایی زده شده است.

کاربرانی که از این چت بات استفاده می‌کنند می‌توانند پاسخ‌های مشکوک را گزارش کنند. متا می‌گوید سخت تلاش کرده تا استفاده از جملات توهین‌آمیز و حساس را به حداقل برساند. با این حال عرضه عمومی چت بات همواره کار خطرناکی بوده است. مایکروسافت در سال 2016 چت بات Tay را در دسترس کاربران قرار داد اما کمتر از 24 ساعت بعد مجبور شد آن را از رده خارج کند.

ولی متا می‌گوید جهان هوش مصنوعی از آن زمان تاکنون تغییرات زیادی داشته و BlenderBot 3 هم از مکانیزم‌های ایمنی مختلفی بهره می‌برد تا اشتباهات مایکروسافت را تکرار نکند. بات متا برخلاف Tay اطلاعات ورود خود را به‌صورت آنی یاد نمی‌گیرد و بعدا از آن‌ها استفاده می‌کند. سخنگوی این شرکت می‌گوید اتفاقی که برای Tay افتاد ناگوار بود و باعث شد این فضا به یک زمستان طولانی برود. اما حالا متا سعی دارد این نرم‌افزار را به شکلی مسئولانه عرضه کند و تحقیقات در این زمینه را به پیش ببرد.

منبع:

https://digiato.com/article/2022/08/06/meta-ai-chatbot-blenderbot-3-released-publicly

javad ganji بازدید : 30 چهارشنبه 12 مرداد 1401 نظرات (0)

شرکت AMD در کامپیوتکس ۲۰۲۲ از جدیدترین فناوری حافظه با نام Smart Access Storage یا به اختصار SAS رونمایی کرد. هدف اصلی SAS کاهش زمان بارگذاری بازی‌ها در سخت‌افزارهای ساخت این شرکت خواهد بود که با شتاب‌دادن به استریم بافت‌ها و غیرفشرده‌سازی داده‌ها به این مهم دست پیدا می‌کند.

علاوه‌براین تیم قرمز برای توسعه SAS از رابط برنامه‌نویسی (API) اختصاصی مایکروسافت با نام DirectStorage و همچنین تکنولوژی بومی خود یعنی Smart Access Memory کمک گرفته است. درحال‌حاضر اطلاعات منتشرشده توسط AMD زیاد نیست اما این شرکت نوید انتشار جزئیات بیشتر در آینده‌ای نزدیک را داده است.

چند هفته پیش اخباری از فناوری Smart Access Memory منتشر شد؛ اما به دلیل نبود اطلاعات کافی از نحوه عملکرد آن اطلاعی نداشتیم و در حقیقت دامنه دانسته‌های ما از SAM به یک نام محدود می‌شد؛ اما کامپیوتکس ۲۰۲۲ سبب شد AMD برای اولین بار به‌طور رسمی از این فناوری نام ببرد. البته همچنان جزئیات فناوری در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در خلال رویداد، تیم قرمز تنها چند ثانیه (بله فقط چند ثانیه!) را به معرفی تکنولوژی شتاب‌دهنده حافظه خود اختصاص داد و از انتشار جزئیات بیشتر امتناع کرد. از این رو احتمالاً به دلیل در دست توسعه بودن فناوری، امکان تغییر در جزئیات داخلی آن وجود دارد که همین امر سبب شده AMD از اعلام جزئیات بیشتر خودداری کند. با این وجود پرواضح است که با یک فناوری بازی‌محور رو‌به‌رو هستیم که برای کاهش زمان بارگذاری بازی‌ها از آن استفاده خواهد شد و برای دستیابی به این مهم از APIهای DirectStorage مایکروسافت نیز کمک گرفته شده است.

اما همچنان سؤالات زیادی در ذهنمان وجود دارد؛ مثلاً اینکه آیا فناوری جدید AMD نسخه‌ای بومی از DirectStorage مایکروسافت خواهد بود (باتوجه به استفاده از API ردموندی‌ها) یا اینکه تیم قرمز ویژگی‌هایی را به SAS اضافه می‌کند که درحال‌حاضر در DirectStorage وجود ندارد؟

فناوری DirectStorage مایکروسافت راهکاری بازی‌محور برای افزایش سرعت بارگذاری بازی‌ها است که اولین بار در ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پس از مدتی برای ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ نیز منتشر شد. این فناوری برای کاهش سرعت بارگذاری در زمان اجرای بازی‌ها، پردازنده را کنار می‌زند تا با دراختیار گرفتن حداکثری پهنای باند SSD، از کاهش سرعت آن توسط CPU جلوگیری کند.

بنابراین با استفاده از این فناوری دیتاهای بازی به‌طور مستقیم از SSD به بافرهای گرافیک منتقل می‌شود تا با دراختیار گرفتن وظیفه غیرفشرده‌سازی داده‌ها، سرعت انجام این کار را افزایش دهد.

درحال‌حاضر اطلاعاتی از چگونگی افزایش عملکرد حافظه ازطریق Smart Access Storage دردسترس نیست اما طبق گفته AMD در ماه‌های آتی اطلاعات بیشتری از SAS منتشر خواهد شد.

منبع:

https://www.zoomit.ir/memory/382594-smart-access-storage-amd-announcement/

javad ganji بازدید : 29 سه شنبه 11 مرداد 1401 نظرات (0)

بر کسی پوشیده نیست که اپل مشغول توسعه نوعی سیستم هدایت خودکار برای اتومبیل هاست و حتی گفته می شود که این شرکت ماشین های خودران خود را در سطح برخی خیابان های آمریکا به حرکت درآورده است.

white

حالا اما تیم کوک مدیرعامل اپل اعلام کرده که تلاش های این شرکت در زمینه هوش مصنوعی صرفا به ماشین های خودران محدود نمی شود و حوزه وسیع تری را در بر می گیرند.

کوک در جریان نشستی که برای اعلام گزارش مالی اپل با حضور سرمایه گذاران این شرکت ترتیب داده شده بود اظهار داشت:

سیستم های خودران در طیف وسیعی از بخش ها کاربرد دارند و ماشین تنها یکی از کاربردهای آن است و من نمی خواهم بیشتر از این موضوع را باز کنم.

همانطور که از حرف های کوک بر می آید غول تکنولوژی ساکن کالیفرنیا تلاش هایش در زمینه هوش مصنوعی را صرفا به ماشین های خودران محدود نکرده. محض اطلاع تان باید بگوییم که این سیستم ها در بخش های دیگری نظیر پهپاد، کشتی رانی و تمامی انواع ربات ها (از دستیارهای درون کارخانجات گرفته تا ربات های تفحص) و در نهایت ماشین هایی که قطعات آیفون را از هم باز میکنند کاربرد دارند.

البته روشن است که اپل به تنهایی روی این مباحث کار نمی کند و همین حالا هم چندین پهپاد خودکار در بازار موجود است، بلندپروازی های زیادی در رابطه با ساخت ربات های کارخانه ای وجود دارد و حتی طرح هایی برای تولید ربات های تحویل کالا در دست است.

اما اینکه اپل اعلام کرده تلاش هایش در زمینه هوش مصنوعی صرفا محدود به ماشین های خودران نمی شود خبر بسیار خوبی است چراکه در نهایت حضور اپل در این حوزه می تواند به پیشرفت های خوبی منتهی شود.

کوک در ادامه گفت:

ما به شدت روی سیستم های خودران تمرکز کرده ایم و پروژه بزرگی را در این زمینه در دست داریم و سرمایه گذاری هنگفتی را روی آن انجام داده ایم. از دیدگاه ما خودکار شدن مادر تمامی پروژه های در دست انجام در حوزه هوش مصنوعی است.

منبع:

https://digiato.com/article/2017/08/02/%d8%aa%db%8c%d9%85-%da%a9%d9%88%da%a9-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%b3%d8%aa-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d8%a7

javad ganji بازدید : 40 دوشنبه 10 مرداد 1401 نظرات (0)

کندن پوست موز بدون آسیب زدن به این میوه کار دشواری برای ربات‌هاست. از سوی دیگر، شکل غیرمتوازن موز که می‌تواند اندازه و حالات مختلفی داشته باشد، باعث می‌شود کندن پوست آن چالش سختی برای ربات‌ها باشد. ولی گروهی از محققان در دانشگاه توکیو توانسته‌اند سیستمی توسعه دهند که دو بازو و در هر بازو دو انگشت دارد و می‌تواند پوست این میوه را بکند.

این ربات ابتدا شیوه کندن پوست صدها موز را از طریق 811 دقیقه ویدیوی آموزشی دریافت کرد. سپس این فرآیند به 9 مرحله تقسیم شد. این مراحل شامل بلند کردن موز با یک دست، گرفتن نوک موز با دست دیگر و کندن پوست بخش‌های مختلف میوه می‌شود.

ربات دانشگاه توکیو دو رویکرد عملیاتی دارد

این مدل یادگیری ماشینی برای حرکات کلی که شانس کمتری برای آسیب زدن به موز دارند، مسیر حرکت خود را ردیابی می‌کند و بدون تفکر عمیق به تقلید حرکات انسان می‌پردازد. ولی زمانی که انگشت‌ها باید پوست را بگیرند، سیستم رویکرد خود را به حالت واکنشی تغییر می‌دهد تا بتواند متناسب با تغییرات ناگهانی در محیط عمل کند.

این ربات در آزمایش‌ها موفق شد 57 درصد مواقع با موفقیت پوست موز را بکند. کل این فرآیند کمتر از 3 دقیقه طول می‌کشد. «جاناتان اتیکن» از دانشگاه «شفیلد» بریتانیا می‌گوید: «نکته بسیار جالب در این مورد این است که فرآیند مورد استفاده توسط انسان از طریق یادگیری تقلید-عمیق به یک سیستم رباتیک آموزش داده شده است.»

«هیچئول کیم» که رهبری محققان در این پروژه در دانشگاه توکیو را برعهده داشته، می‌گوید رویکرد آن‌ها از نظر داده‌ای بهینه بوده چون به جای صدها هزار ساعت آموزش، فقط از 13 ساعت آموزش استفاده کرده است.
منبع:
https://digiato.com/article/2022/04/06/japanese-robot-can-peel-banana

javad ganji بازدید : 31 یکشنبه 09 مرداد 1401 نظرات (0)

درب اتومات صنعتی سریع السیر برای کارخانجات، اطراف های صنعتی، پالایشگاه ها، نیروگاه ها، لانه های هواپیما و … برای سود وری بیشتر و دوری از اتلاف انرژی, ذخیره سازی در سرمایش و گرمایش دور و اطراف و کاهش فشار, دوری از ورود آلودگی، گرد و غبار،همینطور از آلودگی جان دار در هوا و نفوذ حشرات و جانوران موذی در انبارها و دور و بر سوله خودداری و در اختیار گرفتن می نماید و ولی مهمتر از کلیه، سرعت بخشیدن به شغل و صرفه جویی فوق العاده در حین میباشد و منجر ارتقاء بازده نیروی کار شود.این دربها با سرعت جنبش یک متر بر ثانیه، فوق العاده سریع می‌باشند.


موتور درب خود کار صنعتی سریع السیر تشکیل داد شرکت بسیار دارای اعتبار MFZ آلمان میباشد.این موتور ها از نوع گیربکسی با ترمز اضطراری و هندل دستی جهت مواقع جدا برق است.

این دربها با سرعت بازشو تا 1 ثانيه بر متر قابلیت و امکان ویژه ای جهت ارتقا منفعت وری محيط های صنعتی و پرهیز از پیاده سازی این کالا به خواسته جداگانه سازی فضاهای داخلی و فرنگی به شکلی میباشد که خلال منقطع نمودن قسمت های متفاوت کاملا، قابلیت و امکان عبور و مرور بسيار سریع و سهل و آسان را مهیا مي کند.

در‌این کاغذ به خصوصیت های این درب ممتاز اشاره گردیده

درب خودکار صنعتی
ویژگی ها فنی درب خود کار صنعتی سریع السیر
1- دکتور رادار جهت در اختیار گرفتن رفت و آمد و رئیس امر به موتور MFZ آلمان .

2- محصول پرده PVC با پوشش دو لایه و بافت کتان مهار گردیده بوسیله استرپ های آلومینیومی عرضی و استراکچر فلزی صنعتی

3- موتور درب از نوع سرعتی ایجاد کرد شرکت دارای اعتبار MFZ آلمان است.

4- سرعت گشوده شدن دربها یک متر بر ثانیه است.

5- مطلوب برای نصب در محل های داخلی Internal

6- دارنده سیستم رجوع و برگشت سریع پیش از عکس العمل با شی ءها

7- کلاس پناه بیرونی IP 54
8- موتور دربها از نوع گیربکسی با سرعت بازشو یک متر بر ثانیه با ترمز اضطراری و هندل دستی جهت مواقع جدا برق میباشد.

9- جايگاه حرارت کارکرد درب سریع السیر از -25 سکو تا +70 سکو سانتیگراد

10- درب به طور بالا توده شو استوانه ای (فولد آپ) میباشد.

11- ترازو کاهش اصوات تا 8 db

12- قابلیت تجهیز به UPS در مواقع جدا برق

13- قابلیت تجهیز به سنسور القایی جهت تردد خودرو (از روی اختیار)

14- قابلیت و امکان تهیه و تنظیم معیار گشوده شو به طور قابل انعطاف افزاری
15- امکان اتصال به سیستم های جانبی دستگاه کارت خوان، BMS، پوش باتن

16- دارنده فتوسل جهت ایمنی برای جانبداری بیشتر (هواخواهی نوری)

17- مجهز به سیستم طراحی برنامه درب و تشخیص شرایط درب میباشد.

18- قابلیت و امکان تجهیز به سنسور حساس به فلزات – لوپ مغناطیسی جهت تردد خود کار خودرو (ازروی اراده)

19- درب دارنده تابلو برق با دکمه فشاری، سیستم محافظ در مقابل ضربه میباشد.

20- در اختیار گرفتن درب با پوش باتن ،ریموت در دست گرفتن و دیگر سیستم های در دست گرفتن تردد استاندارد قابلیت و امکان پذیر میباشد.

21- در 4 رنگ سبز، زردرنگ، آبی‌رنگ و قرمز رنگ

مقاوم در قبال وزش باد و عبور گرد و غبار
ریلهای هدایت درب از فولاد ضخيم، بادوام و با کيفيت بالا ساخته میگردد. پوشش رنگ الکترواستاتیک خلال زیبایی و درخشندگی مقاومت بالایی را در قبال عامل ها محیطی و اشعه UV ساخت‌و‌ساز می نماید. ریلهای دربها مجهز به لاستيک و جاروبک درزبندی بوده و کارکرد هموار و فارغ از رمز و صدایی را تولید می نماید بعلاوه از ورود گرد و خاک به باطن جلوگيری مينماید و از اتلاف انرژی و هدر رفت هوای منزه باطن جلوگيری می کند.
بخش پایين درب دارنده سيستم استهلاک ضربه بوده و هنگام پایين داخل شدن درب، عکس العمل ملایم و فارغ از صدایی ساخت و ساز می نماید.افزون بر آن سيستم در دست گرفتن الکترونیکی در انتهای کورس بدور موتور را کاهش داده و توقف ملایمي را ساخت و ساز می نماید. قسمتهای نرم پایين درب باعث آبندی بسیار خوب در ناحيه پایين درب می‌گردد و از ورود گرد و غبار و هدر رفت هوای تميز از پایين درب جلوگيری می کند.

سيستم جابجایی توان و مکانيزهای مکانیکی به شغل رفته در دربهای این موسسه از مواد مرغوب گران قيمت و بادوام تاسیس شده است و حدوداً نياز به سرویسهای ادواری ندارد و قابلیت به کارگیری از درب در حالت لبریز ترافيک به طور بهينه مهیا می نماید. جهت مطالعه بخش تکمیلی مقاله اینجا کلیک کنید.
javad ganji بازدید : 37 یکشنبه 09 مرداد 1401 نظرات (0)

به تازگی یک مدل هوش مصنوعی جدید منتشر شده که می‌تواند عکس‌های قدیمی و مخدوش را در عرض چند ثانیه ترمیم کند. این مدل که GFP-GAN نام دارد، تحت پروژه‌ای موسوم به «بازیابی چهره با مدل زایای چهره قبلی» ایرادهای تصاویر قدیمی را برطرف می‌کند و با بازسازی پیکسل‌ها کمک می‌کند که جزئیات عکس‌ها بیشتر شود.

white

این هوش مصنوعی می‌تواند با فایل‌های کم‌کیفیت و کم‌رزولوشن هم کار کند و عملکردی بسیار بهتر از سایر ابزارهای ترمیم عکس داشته باشد. با این حال، گفتنی است که تصاویر خروجی از این مدل واقعی نیستند و صرفا بر اساس حدسیات هوش مصنوعی ساخته می‌شوند. البته این حدسیات بسیار زیاد به واقعیت شباهت دارند.

نسخه بهبودیافته 1.3 از مدل GFP-GAN سعی می‌کند آن‌چه درون تصویر وجود دارد را آنالیز کند تا درک بهتری درباره محتویات آن داشته باشد. این سیستم سپس جاهای خالی را پر می‌کند و پیکسل‌های مدنظرش را به تصویر می‌افزاید. این هوش مصنوعی برای راهنمایی مدل زایای خود در مقیاس‌های مختلف در حین فرآیند کار از یک مدل از پیش تعلیم‌یافته StyleGAN-2 استفاده می‌کند.

ترمیم عکس با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی GFP-GAN بدون اشکال نیست

البته GFP-GAN بی‌نقص هم نیست. به گفته توسعه‌دهندگان این مدل، اگرچه جزئیات تصاویر پس از انجام پردازش‌ها بالاتر می‌رود، اما چهره شخص ممکن است عوض شود. این اتفاق بیشتر در عکس‌هایی می‌افتد که رزولوشن بسیار پایینی دارند و خیلی آسیب دیده‌اند. بنابراین در صورت استفاده از این مدل در اکثر مواقع خروجی مناسبی دریافت می‌کنید، اما باید انتظار داشته باشید که گاهی اوقات هویت شخص عوض شود و در خروجی شخص دیگری را ببینید که اصلا او را نمی‌شناسید.

منبع:

https://digiato.com/article/2022/07/30/gfp-gan-ai-repairs-old-photos

javad ganji بازدید : 44 شنبه 08 مرداد 1401 نظرات (0)

توسعه بمب افکن پنهانکار B-21 Raider ساخت کمپانی نورثروپ گرومن تداوم داشته و اکنون مقامات رسمی نیروی هوایی ایالات متحده انتظار دارند که این بمب افکن بسیار پیشرفته اولین پرواز رسمی خود را در سال ۲۰۲۳ انجام دهد. مراحل آزمایش B-21 Raider اکنون روی اولین نمونه در حال انجام بوده، در حالی که سرهم بندی ششمین فروند در کارخانه Plant 42 شرکت نورثروپ گرومن در پالمدیل، کالیفرنیا آغاز شده است. در بیانیه نیروی هوایی ایالات متحده در این باره چنین آمده است: «هدف بزرگ بعدی این برنامه اولین پرواز اولین هواپیمای آزمایشی است که برای سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است.

 

بمب افکن پنهانکار B-21 Raider اولین پرواز رسمی خود را در سال ۲۰۲۳ انجام خواهد داد

 

 

اولین پرواز B-21 به داده ها بستگی خواهد داشت و نه به تاریخ». نیروی هوایی ایالات متحده در اولین درخواست بودجه سالیانه خود برای ۲۰۲۳ خواستار ۳.۲۵۴ میلیارد دلار بودجه برای بخش تحقیق، توسعه و ارزیابی این بمب افکن در کنار ۱.۷۸۷ میلیارد دلار برای ساخت آن شده است. در طی ۵ سال، نیروی هوایی ایالات متحده انتظار دارد که ۱۹.۵۳۶ میلیارد دلار برای ساخت بمب افکن B-21 هزینه کند. نیروی هوایی ایالات متحده عجله ای برای توسعه و ساخت این بمب افکن پیشرفته ندارد، بمب افکنی که در دهه پیش رو جایگزین بمب افکن های B-1 Lancer و B-2 Spirit خواهد شد.

بمب افکن پنهانکار B-21 Raider چه قابلیت هایی دارد؟

بمب افکن پنهانکار B-21 Raider اولین پرواز رسمی خود را در سال ۲۰۲۳ انجام خواهد داد

تولید گسترده بمب افکن B-21  در اواخر سال ۲۰۲۵ یا اوایل ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد، بمب افکنی که نمونه های اولیه آن سرنشین دار خواهد بود و بعد از چند سال به حالت بدون سرنشین در خواهد آمد. هنوز اطلاعاتی در مورد سرعت بمب افکن B-21 Raider  وجود ندارد اما انتظار می رود که برد، سرعت، قدرت حمل آن افزایش یافته و نتیجه یک هواپیمای با سرعت کمتر از سرعت صوت خواهد بود. اطالعاتی در مورد حجم، ساختار و سنسورهای داخلی این بمب افکن جدید نیز وجود ندارد. موتورهای بمب افکن B-21 Raider نزدیک به ریشه بال ها در تقاطع بال و بدنه قرار دارد. ورودی های هوای موتور این بمب افکن به شکل مایل نصب شده و اگزوزها روی بال قرار دارند تا سیگنال مادون قرمز ۴ موتور را مخفی کند.

بمب افکن پنهانکار B-21 Raider چه قابلیت هایی دارد؟

مقامات کمپانی نورثروپ گرومن اعلام کرده اند که این نسخه نسبت به B-2 از لحاظ قدرت بقا، عملکرد آیرودینامیکی، پوشش پنهانکاری و تعمیر و نگهداری بسیار بهتر خواهد بود. این بمب افکن جدید یک بمب افکن استراتژیک سنگین با توایی حمل سلاح های متداول و هسته ای بوده و قرار است برای عملیات های هسته ای به نسل جدیدی از موشک های کروز به نام Long-Range Stand-Off (LRSO) مجهز شود. این بمب افکن همچنین توانایی حمل بمب های هسته ای جاذبه ای از خانواده B61 را خواهد داشت که شامل نوع جدید B61-12 خواهد بود.

منبع:

https://rooziato.com/1401387167/b-21-raider-stealth-bomber/

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 76
  • بازدید ماه : 202
  • بازدید سال : 901
  • بازدید کلی : 4,708