loading...
درب هوشمند
javad ganji بازدید : 33 چهارشنبه 05 مرداد 1401 نظرات (0)

چین یک سفینه مادر پهپادها مجهز به هوش مصنوعی تولید کرده که توانایی انجام عملیات و به طور بالقوه تهاجم نظامی مستقل را به عنوان اولین مورد در نوع خود در جهان داراست و اولین کشتی پهپادبر جهان به شمار می آید. به گفته رسانه های چینی، این کشتی برای تحقیقات دریایی طراحی شده اما به همین زودی منابع غربی از این بیم دارند که چینی ها از آن برای انجام حمله به نیروهای دریایی کشورهای دشمن چین استفاده کنند. این کشتی مادر که Zhu Hai Yun نام دارد توانایی حمل حدود ۵۰ خودرو مستقل هوایی، سطحی و دریایی را دارد و در یک لنگرگاه در شهر گوانگژو به آب انداخته شده است.

 

بخش زیادی از قسمت عقبه کشتی یک عرشه روباز و وسیع است، جایی که پهپادهای پرنده می توانند فرود آمده و نگهداری شوند در حالی که امکان اعزام و دریافت دیگر سیستم های خودرویی مستقل را نیز داراست. کشتی مادر هوشمند چینی ۲۹۰ فوت طول داشته و به سرعت حداکثر ۲۰ مایل در ساعت می رسد و از سیستم های عملیات هوش مصنوعی برخوردار است که به آن اجازه می دهند به صورت مستقل عملیات های خود را انجام دهد. در حالی که چینی ها اصرار دارند، Zhu Hai Yun یک «ابزار تحقیقات دریایی قدرتمند» خواهد بود، بسیاری از رسانه های غربی آن را ابزاری جنگی و بسیار خطرناک تر می دانند.

 

اولین کشتی پهپادبر جهان در چین رونمایی شد

توانایی انجام عملیات تجسسی وسیع با این کشتی مادر هوشمند به نیروی دریایی چین امکان خواهد داد تا کشتی های دشمن یا مناطق وسیعی از اقیانوس اطلس را با گله ای از پهپادها و دیگر تجهیزات تجسسی و تهاجمی تحت نظر داشته و هدف قرار دهد. تیموتی هیث، تحلیلگر ارشد امنیتی مرکز فکر آمریکایی Rand Post می گوید که این کشتی به طور قطع یک ابزار نظامی است: «این حمل کننده پهپادها می تواند به مناطق دوردست اعزام شود تا برای مثال، مین های هوشمند بکارد. سریع ترین سودی برای نیروی دریایی خلق چین، افزایش دانش در مورد ب های مرتبط با این کشور از طریق مجموعه از داده هاست که توسط خودروهای زیر آبی بدون سرنشین به دست می آید».

اولین کشتی پهپادبر جهان در چین رونمایی شد

اولین کشتی پهپادبر جهان در چین رونمایی شد

خدمه می توانند از راه دور یا با استفاده از حضور فیزیکی روی عرشه، سیستم مسیریابی کشتی را هدایت و کنترل کنند تا بتواند در مناطق بندری بسیار پیچیده و شلوغ مسیر خود را بیابد. در سال های اخیر ارتش های جهان سعی داشته اند به کمک هوش مصنوعی خودروهای بدون سرنشین نظامی تولید و توسعه دهند که به پهپادهای روی آن ها امکان می دهد بدون نیاز به اپراتور، با هم کار کنند. نکته مهم در مورد این گله از پهپادها این است که می توانند بین خودشان تصمیم کیری کنند و سپس به عملیات خود ادامه دهند حتی اگر در این مسیر برخی از آن ها از بین بروند.

منبع:

https://rooziato.com/1401390720/china-drone-mothership/

javad ganji بازدید : 37 یکشنبه 02 مرداد 1401 نظرات (0)

سگی رباتیک، راه رفتن، غلت زدن و عبور از موانع را تنها پس از یک ساعت سعی و خطا می آموزد. دانشمندان امیدوارند در نهایت به این ربات خودآموز یاد دهند که بازی کند و از دستورات کلامی اطاعت کند. در ویدئویی که توسط محققان منتشر شده است، ابتدا این ربات ۴ پایش را در هوا تکان می دهد و تقلا می کند، اما پس از ۱۰ دقیقه می تواند اولین قدم های خود را بردارد و تا یک ساعت بعد به راحتی راه می رود و غلت می زند. برخلاف بسیاری از ربات ها، این ربات قبلاً در شبیه سازی کامپیوتری برنامه ریزه نشده بود که چه کاری باید انجام دهد.سگ ربات خودآموز خودش راه رفتن را یاد می گیرددانیجار هافنر، محقق هوش مصنوعی در دانشگاه کالیفرنیا، با همکارانش در پروژه آموزش این ربات با استفاده از یادگیری تقویتی کار می کند. هافنر توضیح می دهد: «به طور معمول، ربات ها از طریق مقدار زیادی آزمون و خطا در داخل شبیه سازی های رایانه ای که بسیار سریعتر از زمان واقعی است، یاد می گیرند. پس از حل یک چالش مانند ایستادن و راه رفتن در شبیه سازی، رفتار آموخته شده بر روی یک ربات فیزیکی اجرا می شود. اما شبیه‌سازی‌ها نمی‌توانند پیچیدگی دنیای واقعی را به تصویر بکشند.»سگ ربات خودآموز خودش راه رفتن را یاد می گیرداین نوع یادگیری ماشینی مربوط به الگوریتم های آموزشی با پاداش دادن به آنها برای انجام اقدامات خاصی در محیط خود است. هافنر و همکارانش، از الگوریتمی به نام دریمر (Dreamer) استفاده کردند که از تجربیات گذشته برای ساخت مدلی از دنیای واقعی کار می کند و به ربات اجازه می دهد محاسبات آزمون و خطا را انجام دهد. پس از اینکه این ربات راه رفتن را یاد گرفت، می‌توانست یاد بگیرد که خود را با سایر شرایط کمتر قابل پیش‌بینی سازگار کند. آموزش ربات‌ها برای عملکرد صحیح در دنیای واقعی بسیار چالش برانگیز است. سگ ربات خودآموز خودش راه رفتن را یاد می گیردهافنر می گوید: «به‌کارگیری یادگیری تقویتی برای ربات‌ها یک چالش بزرگ است، زیرا ما نمی‌توانیم زمان را در دنیای واقعی افزایش دهیم و شبیه‌سازهای ربات اغلب دنیای واقعی را با دقت کافی ثبت نمی‌کنند. پروژه ما نشان داد که مدل‌های جهانی یادگیری می‌توانند سرعت یادگیری ربات را در دنیای واقعی به شدت افزایش دهند. این دستاورد، ربات ها را به حل وظایف پیچیده اتوماسیون، مانند تولید، مونتاژ و حتی عملکرد خودروهای خودران نزدیکتر می کند.»سگ ربات خودآموز خودش راه رفتن را یاد می گیرددر حالی که دریمر نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان می‌دهد، یادگیری یک سخت‌افزار در طول ساعت‌ها باعث سایش ربات خودآموز می‌شود که ممکن است نیاز به مداخله یا تعمیر انسان داشته باشد. علاوه بر این، برای کشف محدودیت‌های دریمر و خطوط پایه با آموزش، به مدت زمان طولانی‌تر و کار بیشتری نیاز است.سگ ربات خودآموز خودش راه رفتن را یاد می گیردهافنر امیدوار است به ربات بیاموزد که چگونه از دستورات گفتاری اطاعت کند و شاید دوربین‌هایی را به این سگ متصل کند تا به او بینایی بدهد. همه اینها به او اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های معمولی سگ‌ها مانند بازی کردن را انجام دهد.

منبع : 

https://rooziato.com/1401403184/obot-dog-teaches-itself-to-walk/

javad ganji بازدید : 27 شنبه 01 مرداد 1401 نظرات (0)

میزان نور تابشی خورشید به سطح زمین در عرض یک ساعت و نیم برای تأمین انرژی مصرفی کل جهان در طی یک سال کفایت می‌کند. انرژی خورشیدی یک انرژی تجدیدپذیر و پایان‌ناپذیر است و از تابش الکترومغناطیسی خورشید به دست می‌آید.

فناوری‌های خورشیدی تشعشعات خورشید را جذب و اشکال مفید از انرژی همانند برق و گرما را به روشی کاملاً پایدار و رایگان تولید می‌کنند. علاوه بر این، انرژی خورشیدی آلودگی هوا یا گازهای گلخانه ای نیز تولید نمی‌کند.

فناوری‌های خورشیدی در جذب نور خورشید به ما کمک می‌کنند.
 
جذب نور خورشید با فناوری‌های خورشیدی

انرژی خورشیدی چگونه تولید می‌شود؟

انرژی خورشیدی را می‌توان از پنل و آینه‌ها به دست آورد: فناوری‌های خورشیدی نور خورشید را از طریق پنل‌های فتوولتائیک (PV) یا از آینه‌هایی که قادر به متمرکز ساختن تشعشعات خورشیدی هستند، به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند. این انرژی می‌تواند برای تولید برق استفاده یا در باتری و ذخیره‌سازهای حرارتی ذخیره شود.

به طور کلی سه نوع انرژی خورشیدی وجود دارد:

  1. فتوولتائیک که در تولید برق کاربرد دارد.
  2. حرارتی که از آن برای گرم کردن آب استفاده می‌کنند.
  3. غیرفعال که حاصل فرآیند بهره‌برداری مسقیم از نور خورشید است.

انرژی خورشیدی فتوولتائیک (PV)

احتمالاً با این نوع از انرژی خورشیدی که از آن در پنل‌های خورشیدی استفاده می‌شود، بیشتر آشنایی دارید. نور خورشید توسط سلول‌های فتوولتائیک جذب پنل می‌شود و طی فرآیندی به نام اثر فوتوالکتریک به طور مستقیم به الکتریسیته تبدیل می‌شود؛ در طی این فرآیند مواد خاصی قادر به جذب فوتون‌ و الکترون‌های آزاد و تولید جریان الکتریکی می‌شوند. انرژی خورشیدی فتوولتائیک نوری را فراهم می‌سازد که با استفاده از پنل‌های خورشیدی به الکتریسیته تبدیل می‌شود.

پنل‌های خورشیدی فتوولتائیک از مجموعه‌ای از سلول‌های خورشیدی سیلیکونی تشکیل شده‌اند که قادرند نور (فوتون) را به انرژی الکتریکی (الکترون) تبدیل کنند. این پنل‌ها قابل نصب در ساختمان‌ها، منازل و در مقیاس بزرگتر در تأسیسات عظیم هستند.

انواع تأسیسات فوتوولتائیک:

  • پنل‌های خورشیدی برای مصرف شخصی
  • نیروگاه‌های تولیدی فوتوولتائیک
در منطقه رفسنجان ایران، یک مزرعه خورشیدی با پنل‌های فوتوولتائیک وجود دارد.
 
مزرعه خورشیدی رفسنجان
برای استفاده از انرژی خورشیدی، پنل‌های فتوولتائیک بر سقف منازل سوار می‌شوند.
 
پنل‌های فتوولتائیک بر سقف منازل

از آن‌جایی که پنل‌های خورشیدی فتوولتائیک گرما تولید نمی‌کنند، نمی‌توان از آن‌ها برای ذخیره انرژی خورشیدی استفاده کرد.

با این وجود، مازاد تولید انرژی خورشیدی فتوولتائیک را می‌توان به شبکه مصرف انتقال داد. به لطف پنل‌های فتوولتائیک، تأمین انرژی شخصی به روشی دموکراتیک‌تر امکان‌پذیر است، بدین معنا که هرکس قادر است برق مصرفی خانه خود را تأمین و هزینه‌اش را کاهش دهد.

انرژی حرارتی خورشیدی

انرژی گرمایی خورشیدی از انرژی خورشید برای تولید گرمایی استفاده می‌کند که بعدتر به عنوان یک منبع انرژی در سطوح خانگی (برای گرم کردن خانه، آشپزی یا بهداشت شخصی) و هم‌چنین صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طی فرآیندی انرژی حرارتی به انرژی مکانیکی تبدیل و از این طریق انرژی الکتریکی تولید می‌شود.

سیستم‌های انرژی حرارتی خورشیدی متمرکز (CSP) با به کارگیری آینه‌ها برای انعکاس و متمرکز کردن نور خورشید روی گیرنده‌هایی انرژی را جمع‌آوری و به گرما تبدیل می‌کنند. سپس، گرما را به مایع انتقال می‌دهند و آن را از طریق لوله‌هایی برای استفاده در ساختمان‌ها، تأسیسات یا حتی جهت تولید انرژی ترموالکتریک خورشیدی هدایت می‌کنند. با استفاده از تکنیک‌های معماری زیست‌محیطی می‌توان از این انرژی به صورت غیرفعال نیز استفاده کرد. با استفاده از تکنیک‌های معماری زیست‌محیطی می‌توان از این انرژی به صورت غیرفعال نیز استفاده کرد.

منبع:

https://digiato.com/article/2022/07/05/solar-energy

javad ganji بازدید : 51 یکشنبه 12 تیر 1401 نظرات (0)

<p helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"="">طبق گزارشی جدید، نسل بعدی تبلت اقتصادی مایکروسافت که احتمالا سرفیس گو 4 نام خواهد داشت، با تراشه مبتنی بر معماری ARM از راه می‌رسد.<div id="digiad-90c6d484f184067ad64cd940b017b1a9" class="digiad" helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" font-size:="" 16px;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"=""><p helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"="">بنابر گزارش «زک باودن» از ویندوز سنترال، مایکروسافت در نظر دارد برای نسخه بعدی سرفیس گو از پردازنده‌های مبتنی بر Arm استفاده کند؛ تصمیمی که ظاهرا هنوز در مرحله مقدماتی قرار دارد.<p helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"="">البته مایکروسافت پیش‌تر به شکل جداگانه دنیای ویندوز و در ادامه سرفیس گو را با پردازنده Arm پیوند داده بود، اما ظاهرا گرد‌آوری این دو مورد در یک دستگاه خواست جمعی کاربران و طرفداران این کمپانی به شمار می‌رود.<div id="digiad-cf56bcb80cefb4ba4f5ded9c47c53143" class="digiad" helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" font-size:="" 16px;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"=""><div id="digiad-083e8797f796855c3b04dbde7912f4ae" class="digiad" helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" font-size:="" 16px;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"=""><p helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"="">از سوی دیگر تراشه‌هایی نظیر اسنپدراگون 7c کوالکام از محبوبیت خاصی در میان محصولات اقتصادی برخوردارند و حتی در لپ‌تاپ‌هایی مانند گلکسی بوک گو سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته و عملکرد مناسبی با توجه به رده قیمتی از خودش نشان داده است. با این حال هنوز مایکروسافت درباره استفاده از این تراشه‌ها شک دارد.<figure class="wp-block-image size-full" helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" font-size:="" 16px;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"="">  احتمال عرضه سرفیس گو 4 با تراشه Arm<h2 helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" color:="" rgb(33,="" 33,="" 33);="" text-rendering:="" optimizelegibility;="" line-height:="" 1.4;="" font-size:="" 1.8em;="" cursor:="" default;="" transition:="" all="" 0.4s="" ease="" 0s;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"="">تراشه ARM در سرفیس گو 4<p helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"="">ظاهرا مایکروسافت امسال سرانجام دستگاه‌های مجهز به Arm را جدی گرفته زیرا طی رویداد بیلد 2022 از یک مجموعه ابزار بومی توسعه‌دهندگان رونمایی کرد. این مجموعه که مجهز به یک تراشه ناشناخته Arm است، به آزمایش اپ‌ها روی دستگاه‌های دارای تراشه Arm اختصاص دارد.<div id="digiad-20cade727e2b73764974b1dde9560158" class="digiad" helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" font-size:="" 16px;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"=""><div id="digiad-87257f95081f0d889821e797f916e335" class="digiad" helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" font-size:="" 16px;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"=""><p helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"="">همچنین به همین خاطر است که حالا زمان مناسبی برای کوچ کردن نسخه بعدی سرفیس گو به جبهه Arm به شمار می‌رود. البته به ادعای باودن، تغییر تراشه مذکور به شکل کلی نخواهد بود و ممکن است مایکروسافت برخی مدل‌های این تبلت را با پردازنده‌های اینتل هم روانه بازار کند تا بتواند دل تمام طرفدارانش را بدست بیاورد.<figure class="wp-block-image size-full" helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" font-size:="" 16px;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"="">  احتمال عرضه سرفیس گو 4 با تراشه Arm<p helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"="">با وجود انتشار این گزارش درباره تبلت اقتصادی بعدی مایکروسافت، هنوز نمی‌دانیم ردموندی‌ها چه زمانی از آن رونمایی می‌کنند. پیش‌بینی این تاریخ با توجه به رویکرد مایکروسافت درباره نسل‌های پیشین، دشوارتر هم می‌شود. با این حال احتمالا سال آینده میلادی از این تبلت رونمایی خواهد شد.<p helvetica="" neue",="" helvetica,="" roboto,="" arial,="" sans-serif;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"="">منبع:

https://digiato.com/article/2022/07/03/microsoft-surface-go-4-may-use-arm-based-chips

javad ganji بازدید : 65 یکشنبه 12 تیر 1401 نظرات (0)

پس از اینکه اعلام شد واتس‌اپ در حال توسعه برخی ویژگی‌های مهم مانند امکان ویرایش پیام‌ها است، این شرکت اکنون در حال کار روی قابلیت مخفی کردن وضعیت آنلاین کاربران در به‌رورسانی‌های آینده برنامه خود است.

همانطور که وب‌سایت WABetaInfo گزارش می‌دهد، واتس‌اپ سرانجام در حال توسعه قابلیتی برای کاربران خود است تا بتوانند وضعیت آنلاین بودن خود را فقط به برخی کاربران نشان دهند. طبق تصویر به اشتراک گذاشته شده از این قابلیت در حال توسعه، کاربران می‌توانند با ایجاد یک فهرست دلخواه، تعیین کنند که چه کسانی قادر خواهند بود تا از آنلاین بودن آن‌ها مطلع شوند.

واتس‌اپ

همانطور که در تصویر بالا قابل مشاهده است، با وجود دو گزینه جدید: «همه» و «همانند آخرین بازدید»، کاربران می‌توانند تنظیمات حریم خصوصی خود را به نحوی تنظیم کنند که فقط برخی افراد آنلاین بودن آن‌ها را مشاهده کنند. به عنوان مثال، اگر در بخش بالا (Last Seen) گزینه «مخاطبین من» را انتخاب کرده باشید و سپس در بخش پایین، گزینه «همانند آخرین بازدید» انتخاب شده باشد، آنلاین بودن شما به کاربرانی که در لیست مخاطبین‌تان نیستند، نمایش داده نمی‌شود.

تنظیمات حریم خصوصی جدید واتس‌اپ

واتس‌اپ

اخیرا قابلیت جدیدی در دسترس کاربران این پیام‌رسان محبوب قرار گرفته تا بتوانند تصویر پروفایل، اطلاعات بخش درباره من، آخرین بازدید و وضعیت خود را فقط با برخی کاربران به اشتراک بگذارند. به نظر می‌رسد این قابلیت جدید تکمیل‌کننده آن است.

در چند سال گذشته، این قابلیت توسط بسیاری از کاربران درخواست شده بود تا بتوانند وضعیت آنلاین بودن خود را پنهان کنند. دلایل زیادی برای چنین درخواستی وجود دارد، به عنوان مثال برخی کاربران می‌خواهند بدون اینکه افراد دیگر مزاحمتی ایجاد کنند، از واتس‌اپ استفاده کنند.

هرچند این تصویر نشان می‌دهد که واتس‌اپ در حال توسعه این ویژگی برای نسخه iOS است، اما این پیام‌رسان قصد دارد تا آن را در دسترس کاربران اندروید و نسخه دسکتاپ نیز قرار دهد و احتمالا در به‌روزرسانی بتای بعدی، شاهد این قابلیت خواهیم بود. با این وجود، زمان دقیق انتشار آن هنوز مشخص نشده است.

منبع: https://digiato.com/article/2022/07/03/whatsapp-online-status-feature

javad ganji بازدید : 33 یکشنبه 22 خرداد 1401 نظرات (0)

امروزه مشاهده خواهیم کرد که در دنیای تکنولوژی و ظهور گجت ها و ابزار های هوشمند در معاش انسان ، شرکتهای و ایجاد کنندگان در قضیه های گوناگون و صنعت در عرصه رقابت با یکدیگر هر روز از تکنولوژی های نو خویش رونمایی می نمایند که فرسنگ ها با مثال پیشین به عبارتی مال مسافت دارااست. بیشتر برندها و ساخت و ساز کنندگان در مسئله صنعت نیز منظره و مسیر آجل خویش را بر مبنای ایجاد و عرضه تولیدها هوشمند سازه گذارده اند.  برنامه‌های هوشمند، انواع تلفن‌، انواع تلویزیون‌، خودرو و حتی خانه‌های هوشمند در این دسته بندی تکنولوژی قرار گرفته‌اند.

از جمله محصولاتی که امروز می خواهیم درباره آن صحبت کنیم، درب اتوماتیک هوشمند و نسل آینده آن است.درب های اتوماتیک هوشمند چند صباحی است که در بازار ایران و در سبد خرید سازندگان و مهندسین و معماران جایگاه ویژه ای برای خود بدست آورده است، هر چند این تکنولوژی و حتی انواع قدیمی تر درب های اتوماتیک از زمان های گذشته در اروپا و آمریکا به عنوان ضرورت شناخته می شده ولی به هرحال این تکنولوژی کم کم به بازار ایران نیز راه پیدا کرده و در زمینه های مختلف از جمله مکان های صنعتی ، ساختمانی و تجاری هر روز بیشتر از دیروز شاهد ظهور این درب ها هستیم.

به عنوان مثال امروزه استفاده از درب سکشنال پارکینگی در منازل تبدیل به یک ضرورت بدون جایگزین شده که با توجه به ویژگی های منحصر به فرد این نوع درب اتوماتیک در مقایسه با موارد مشابه دیگر امروز و در ساختمان های هوشمند کمتر سازنده و یا معماری از درب های سنتی استفاده می کند . اما در زمینه صنعت اوضاع کمی بهتر بوده به طوری که در شرکت ها و کارخانجات صنعتی و مخصوصا در ورودی سوله ها و باراندازها بیشتر از درب های سکشنال صنعتی استفاده می شود.

مخصوصا در بخش بارانداز کارخانجات استفاده از ترکیب درب اتوماتیک سکشنال صنعتی به همراه داک شلتر و داک لولر یک امر ضروری و مهم بوده که تقریبا جایگزین دیگری ندارد. داشتن امکاناتی نظیر فتوسل ، سنسورهای لبه حساس یا حسگرهای حساس به حرکت یا وجود مانع ، باز و بسته شدن به وسیله ریموت کنترل، ایمنی بالا و محاسن دیگری از این دست دیگر جزو آپشن های مهم یک درب در دنیای درب های اتوماتیک هوشمند امروزی محسوب نمی گردد. چرا که تمامی شرکت های سازنده روز دنیا هر روز امکانات و گجت های بیشتر و بروز تری بر روی محصولات خود ارائه می نمایند.

به عنوان مثال شرکت ال جی در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ از نسل آینده محصولات خود در زمینه درب های اتوماتیک هوشمند منزل رونمایی کرد، که در آن از تکنولوژی اسکنر کف دست و صورت استفاده شده بود که باز و بسته شدن درب به وسیله اسکن دست و چهره انجام می شد. همچنین در کنار این درب اتوماتیک هوشمند یک فضایی تعبیه شده بود که جهت دریافت بسته و یا اجسام آسیب پذیر و … بدون باز و بسته شدن درب اصلی صورت می پذیرفت.

در قسمت پشتی درب یک پنل آینه ای هوشمند قرار داشت که اطلاعات مورد نیاز کاربر در فضای داخل و یا خارج از خانه را در اختیار وی قرار می داد این اطلاعات شامل وضعیت آب و هوا ، ترافیک ، نیاز غذایی بدن و ….بود.

با این اوصاف شاهد این موضوع مهم هستیم  که شرکت‌های بزرگ جهان در صنعت هوشمند کردن خانه‌ها در حال طراحی سیستم‌ها و را هکارهایی هستند که همه چیز بدون دخالت انسان صورت پذیرد. از باز و بسته شدن درب و پنجره گرفته تا تغییر زاویه نور خورشید و رنگ شیشه درب و پنجره و … شامل می‌شود. حتی متخصصان و طراحان شرکت های بزرگ به فکر آن هستند که در برج‌های با ارتفاع  بلند از شیشه‌هایی استفاده کنند که نیاز به نظافت نداشته و به شکل خودکار تمیز شوند؛ دلیل این اتفاق  کاهش هزینه‌های انرژی است. در دنیای امروزی هزینه انرژی بسیار بالا بوده و شرکت‌ها و سازندگان تلاش می‌کنند تا با بهره گیری از جدید ترن تکنولوژی ها ضمن فراهم آوردن آسایش و راحتی انسان راهی برای کم کردن اتلاف انرژی و پرداخت هزینه کم  پیدا کنند .

با توجه به مطالب ذکر شده کاملا طبیعی است که مردم نیز از وجود چنین تکنولوژی هایی در قسمت های مختلف زندگی استقبال کرده و آن را خریداری کنند. پیش‌بینی می‌شود تا سال 2040، بیش از 50 درصد در و پنجره‌های تولیدی در دنیا ، هوشمند خواهد شد.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 199
  • بازدید سال : 898
  • بازدید کلی : 4,705